Overslaan en naar de inhoud gaan

Het mag best een beetje minder

Je beste klanten overladen met mooie aanbiedingen is – in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt – niet altijd bevorderlijk voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geef het maar toe: ook uw brand loyalty programma’s zijn gericht op heavy users. Daar wordt doorgaans alle energie in gestoken, vanuit de gedachte dat zij een bedrijf het meeste opleveren. Een wijdverbreid mis-verstand, meent onderzoeker Brian Wansink van de universiteit van Illinois. De brandmanagers die hij ondervroeg geloofden zonder uitzondering dat alleen trouwe klanten winstgevend zijn, terwijl in de praktijk is gebleken dat ook de zogeheten light users en zelfs de consument die nog nooit een product van een bepaald merk heeft gekocht, kan worden verleid tot kopen. Daarvoor hoeft niet eens te worden geïnvesteerd in dure campagnes en spectaculaire aanbiedingen. Ook met zogeheten low-costprogramma’s valt heel wat te bereiken, mits ze goed zijn afgestemd op de wensen en behoeften van de (potentiële) klant. Wat wél be-langrijk is, aldus Wansink: investeren in langetermijnproposities. Alleen met een programma dat zich uit-strekt over een langere periode is een goede relatie met de klant op te bouwen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in