Heeft mobile advertising haar verwachtingen waargemaakt?
Het betreffen cijfers van Amerikaanse mobile advertising uitgaven, aangezien er zeer beperkte informatie is over Nederland en andere Europese landen. eMarketer heeft eind 2012 aangegeven dat de daadwerkelijke mobile advertising uitgaven in de VS vorig jaar net boven de $4 miljard uitsteken. IAB zit daar net met 10 procent onder.
De meeste gerenommeerde onderzoeksbureaus spraken zo'n 3-4 geleden hun verwachting uit over de Amerikaanse mobile advertising markt en blijken er flink naast te zitten. Borrell Associates had zelfs hele hoge verwachtingen van mobiel adverteren. Is Mobile Advertising net zo onvoorspelbaar als het weer of dienen we gewoon de verwachtingen van al die onderzoeksbureaus met een korreltje zout te nemen? Door de enorm snelle mobiele ontwikkelingen is het gewoonweg niet mogelijk om zo ver in de toekomst te kijken. Sommige verwachtingen werden uitgesproken toen het eerste Android net op de markt was en de app economie pas net op gang begon te komen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDoor de grote verschillen in de verwachtingen in het verleden is niet goed aan te geven of mobile advertising zijn verwachtingen heeft waargemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid