Gerard Timmer (BNNVARA): 'Facebook en Netflix hebben meer invloed op het medialandschap dan de NPO'
De publieksmerken BNN en VARA gingen per 1 januari 2014 samen – als gevolg van het terugbrengen van het aantal omroepen van 21 naar acht – maar pas vanaf vandaag wordt het echt één publieksmerk: BNNVARA.
Toen de twee omroepen drie jaar geleden fuseerden, werd er met scepsis naar gekeken. Niet iedereen – ook intern - vond het een voor de hand liggende combinatie, erkent Gerard Timmer. ‘Dat vind ik volstrekt begrijpelijk, want het zijn twee sterke merken met eigen culturen. We hebben de afgelopen drie jaar eerst eens aangekeken of we ook voor de buitenwereld bij elkaar pasten.
Vorig jaar zijn we de stap naar één merk serieus gaan onderzoeken, om drie redenen: de versnelde toename en grootte van mediamerken, zowel internationaal als nationaal. Ten tweede merkten we dat BNN en VARA vaak door elkaar werden gebruikt en ten derde werden als gevolg daarvan ook programmatitels aan het verkeerde merk gekoppeld. Wij willen juist een sterk merk zijn in het medialandschap en daarom naar één publieksmerk.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid