Overslaan en naar de inhoud gaan

Gerard Timmer (BNNVARA): 'Facebook en Netflix hebben meer invloed op het medialandschap dan de NPO'

Timmer over het nieuwe BNNVARA (‘ontdekken, onthullen, ontketenen’), de relevantie van het publieke bestel in deze tijden van fake news…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De publieksmerken BNN en VARA gingen per 1 januari 2014 samen – als gevolg van het terugbrengen van het aantal omroepen van 21 naar acht – maar pas vanaf vandaag wordt het echt één publieksmerk: BNNVARA.

Toen de twee omroepen drie jaar geleden fuseerden, werd er met scepsis naar gekeken. Niet iedereen – ook intern - vond het een voor de hand liggende combinatie, erkent Gerard Timmer. ‘Dat vind ik volstrekt begrijpelijk, want het zijn twee sterke merken met eigen culturen. We hebben de afgelopen drie jaar eerst eens aangekeken of we ook voor de buitenwereld bij elkaar pasten.

Vorig jaar zijn we de stap naar één merk serieus gaan onderzoeken, om drie redenen: de versnelde toename en grootte van mediamerken, zowel internationaal als nationaal. Ten tweede merkten we dat BNN en VARA vaak door elkaar werden gebruikt en ten derde werden als gevolg daarvan ook programmatitels aan het verkeerde merk gekoppeld. Wij willen juist een sterk merk zijn in het medialandschap en daarom naar één publieksmerk.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in