Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Eneco wil naar 1 miljoen Toon’s’

Energiebedrijf Eneco heeft bekend gemaakt zijn slimme thermostaat Toon ook te gaan verkopen aan klanten die niet bij Eneco zijn aangesloten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens commercieel directeur Erik van Engelen – verantwoordelijk voor marketing binnen Eneco - wil het bedrijf Toon voortaan ook aanbieden aan niet-klanten omdat Eneco opschuift naar dienstverlening die niet perse gekoppeld hoeft te zijn aan een leveringscontract, maar bijvoorbeeld een Toon in combinatie met Zon-monitoring of in combinatie met een ketelcomfort contract. Eneco begeeft zich met zijn hardwareplannen in een nieuw concurrentieveld, waar partijen als Apple en Google een belangrijke rol willen spelen.

related partner content for mobile comes here

Domoticawereld
Toon, die feitelijk als een soort omni-energie-device functioneert ontwikkelde zich razendsnel. 3 jaar geleden introduceerde Eneco een slimme thermostaat met het idee om mensen via inzicht in hun energieverbruik- en kosten de mogelijkheid te geven om te besparen. Van slimme thermostaat ontwikkelt Toon zich naar centrale hub of platform in de domoticawereld en is de thermostaat een bijzaak geworden. Van Engelen: ‘We hebben tot nu toe nooit echt naar concurrenten gekeken omdat we zelf de markt ontwikkeld hebben. Maar omdat we opschuiven naar Smart Home-toepassingen zitten onze concurrenten eerder in dat terrein. Dus eerder Apple dan Honeywell. Gisteren hebben we aangekondigd dat we grote ambities hebben. We zijn nu al Europees marktleider en binnen drie jaar willen we naar één miljoen Toon’s toe. Eneco schuift steeds meer op van energieleverancier naar het leveren van energiediensten. Toon speelt daar een belangrijke rol in.

Twee merken
Van Engelen stelt dat Toon momenteel veel toegevoegde waarde heeft voor Eneco, omdat klanten met Toon  - inmiddels meer dan 100.000 - echt fans zijn ‘en fans hebben in de energiewereld is niet vanzelfsprekend’, legt hij uit. Of de merken probleemloos naast elkaar kunnen blijven bestaan hangt van het succes.‘Of Toon in de toekomst onder de Eneco-paraplu blijft dat zal afhangen van de rollen van beide merken. Toon wordt een steeds krachtigere propositie en zolang de merken voldoende complementair zijn, is de combinatie heel logisch. Maar misschien groeit Toon wel uit tot een merk wat zelfstandig krachtiger is dan in combinatie met Eneco. En we hebben internationale ambities dus de tijd zal het leren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in