Overslaan en naar de inhoud gaan

En marketing van deze eeuw?

Tuchtrechtelijke uitspraken over advocaten moeten op internet, vindt het kabinet. En de Orde van Advocaten, de beroepsorganisatie van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tuchtrechtelijke uitspraken over advocaten moeten op internet, vindt het kabinet. En de , de beroepsorganisatie van de advocatuur, gaat een kwaliteitssysteem opzetten. Advocaten krijgen iedere twee jaar een beoordeling.

related partner content for mobile comes here

dat advocaten die de beroepsregels overtreden met naam en toenaam op het net komen.

Het kabinet-Balkenende wil met deze maatregel de advocatenbranche transparanter maken. Tuchtrechtelijke uitspraken zijn nu nog geheim. "Advocaten die sjoemelen, bijvoorbeeld door ten onrechte uren te declareren, blijven daarom buiten schot."

Niet duidelijk is in het Volkskrantartikel dat er enerzijds het voornemen van het kabinet is en anderzijds dat van de Orde zelf. Is de brancheorganisatie zelf wel de beste partij om inzichtelijk te maken hoe advocaten presteren? Of kan dat beter door de klanten, door ons, gebeuren?

De Orde: "Iedere advocaat wordt met een 'handboek' beoordeeld. Per zaak wordt de beste aanpak beschreven. Advocaten worden aan de hand van deze 'best practices' beoordeeld."

In elk geval noopt dit de kantoren tot marketing die is gebaseerd op de realiteit van hun werk.

En graag ook de tuchtuitspraken over medici, makelaars, journalisten, notarissen helder per naam op het net, als het even kan. En van welke beroepsgroep al niet de reputaties online. Gaat het meer en meer om de inhoud, niet om het laagje vernis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in