Overslaan en naar de inhoud gaan

Ecover geeft in nieuwste campagne zijn formule prijs

Het Belgische schoonmaakmiddelmerk Ecover voert actief campagne door zijn formule aan het publiek prijs te geven. De formule is op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ecover is een klein Belgisch bedrijfje in schoonmaakmiddelen met veel aandacht voor het milieu. SWH meldt dat de passie voor het milieu de basis is van het bedrijf en de fundering waarop alles wordt uitgevoerd. Om te laten zien dat het Ecover serieus is met het milieu doet ze iets wat geen enkele concurrent zou doen: in zijn reclamecampagne geeft het de formule van zijn product weg. Ecover nodigt iedereen, zelfs de concurrentie, uit om haar producten na te maken. Zo luidt het thema: ‘We couldn’t care more’. Steal our Formula! heet de campagne, die vorige week is begonnen.
De campagne is een combinatie van reclame, PR en actiemarketing. Een aantal weken geleden begon de campagne door de formule naar een aantal mensen te laten ‘lekken’, om nieuwsgierigheid naar de formule teweeg te brengen. Met behulp van stickers, leaflets en badges werd de aandacht van voornamelijk jonge professionals, Ecovers belangrijkste doelgroep, getrokken. Waslijnen met grote T-shirts met daarop de formule is de volgende stap. In drukke straten in Engeland zoals Covent Garden en St. Christopher’s Place in Londen worden de shirts met daarop de formule opgehangen. Het publiek wordt uitgedaagd, de shirts (en daarmee de formule) van de waslijn te stelen.

related partner content for mobile comes here

Clusters van grote ballonnen die de scheikundige formule moeten uitbeelden worden opgehangen in 50 centrale plekken in Londen en voor de hoofdkantoren van P&G en Unilever. Tegelijkertijd wordt de formule in metro stations opgehangen.

De campagne wordt afgesloten met vier gigabillboards op onconventionele plaatsen, die de boodschap nog eens over het voetlicht moeten brengen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in