Ecover geeft in nieuwste campagne zijn formule prijs


Ecover is een klein Belgisch bedrijfje in schoonmaakmiddelen met veel aandacht voor het milieu. SWH meldt dat de passie voor het milieu de basis is van het bedrijf en de fundering waarop alles wordt uitgevoerd. Om te laten zien dat het Ecover serieus is met het milieu doet ze iets wat geen enkele concurrent zou doen: in zijn reclamecampagne geeft het de formule van zijn product weg. Ecover nodigt iedereen, zelfs de concurrentie, uit om haar producten na te maken. Zo luidt het thema: ‘We couldn’t care more’. Steal our Formula! heet de campagne, die vorige week is begonnen.
De campagne is een combinatie van reclame, PR en actiemarketing. Een aantal weken geleden begon de campagne door de formule naar een aantal mensen te laten ‘lekken’, om nieuwsgierigheid naar de formule teweeg te brengen. Met behulp van stickers, leaflets en badges werd de aandacht van voornamelijk jonge professionals, Ecovers belangrijkste doelgroep, getrokken. Waslijnen met grote T-shirts met daarop de formule is de volgende stap. In drukke straten in Engeland zoals Covent Garden en St. Christopher’s Place in Londen worden de shirts met daarop de formule opgehangen. Het publiek wordt uitgedaagd, de shirts (en daarmee de formule) van de waslijn te stelen.
Clusters van grote ballonnen die de scheikundige formule moeten uitbeelden worden opgehangen in 50 centrale plekken in Londen en voor de hoofdkantoren van P&G en Unilever. Tegelijkertijd wordt de formule in metro stations opgehangen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne wordt afgesloten met vier gigabillboards op onconventionele plaatsen, die de boodschap nog eens over het voetlicht moeten brengen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid