Dit zijn de 5 beste staaltjes publieke communicatie van 2016
Vijf projecten strijden op 21 april voor de Galjaardprijs voor het beste staaltje publieke communicatie van 2016. De projecten werden geselecteerd op inspiratie, innovatie en impact.
‘Almere zoekt pleegouders’
Wervingscampagne van de organisatie Vitree. Door de crossmediale aanpak, ‘het groots en klein’ en het aanhaken bij wat er al is in de stad werd deze pleegouder-wervingscampagne in Almere binnen twee maanden al ‘The talk of the town’. Bestaande Almeerse pleegouders worden ingezet als rolmodel en ervaringsdeskundige ambassadeurs. Om hun positie te versterken is tegelijk het Pleegouder Café opgezet. Met de focus op kracht en inspiratie zoekt Vitree voor Almeerse kinderen samen een veilig thuis. Lees hier een uitgebreid campagneverslag.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Gladheidsbestrijding Den Bosch
De Bossche strooiploegen kregen wel eens klachten. ‘Waarom zien we jullie niet? Zijn jullie wel langs geweest?’ Een typisch geval van ‘onbekend maakt onbemind’. Met een infographic maakten ze hun dienstverlening inzichtelijk. Vervolgens sloegen webcaremedewerkers en strooimannen de handen ineen. Via een WhatsApp-groep schakelden ze rechtstreeks. Een huisartsenpost en brandweerkazerne werden meteen geholpen.
Deze aanpak is exemplarisch voor de nieuwe communicatievisie van de gladheidsbestrijders van Den Bosch. Inmiddels is er een professioneel webcareteam. De credits gaan naar de pioniers die de weg naar vernieuwing ‘ijsvrij’ hebben gemaakt, aldus de inzenders.
Bedankvideo strooimannen
‘Jij & Overijssel’
Jij & Overijssel is een directe, aansprekende aanpak waarmee de Provincie Overijssel de brug slaat tussen overheid en inwoners. Online onderzoekt de provincie de mogelijkheden om te experimenteren met betrokkenheid, participatie en nieuwe vormen van democratie. Het doel is een overheid die beter aansluit bij deze moderne tijd en stappen omhoog te maken op de Participatieladder.
Jij & Overijssel overvalt Nicolas Mansfield
Jongerenstadslab Den Haag
Jongeren vinden meepraten over beleid maar suf? In Den Haag denken ze daar heel anders over! Het Jongerenstadslab van de gemeente Den Haag is een bewezen succesvolle aanpak om jongeren (15-27 jaar) aan het woord te laten. Tijdens een interactieve bijeenkomst zijn zij aan zet, letterlijk zelfs. In een serious game van het Jongerenstadslab krijg je precies op tafel wat je wilt: de mening van de jongere!
Jongeren denken mee aan jeugdbeleid tijdens Jongerenstadslab
‘NoorderBaanbattle’
De NoorderBaanBattle is een effectieve campagne om werkzoekenden in hun kracht te zetten zodat ze succesvol worden in het krijgen van werk. In de campagne gaan ze, samen met twee ondernemende coaches, in 10 teams van 10 aan de slag om vertrouwen te krijgen, hun talent te ontdekken en vaardigheden te leren. Ruim 70% vond een 'passende bestemming'. Bij deelname van 100 werkzoekenden aan de BaanBattle bespaart de lokale overheid ruim 1,5 miljoen euro.
Aftermovie NoorderBaanBattle
Juryprijs en publieksprijs
De Galjaardprijs is een initiatief van Logeion. Naamgever van de prijs is Chiel Galjaard, die in 1968 aan de wieg stond van de professionalisering van overheidscommunicatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid