Overslaan en naar de inhoud gaan

De belangrijkste C in mobile marketing

Iedereen heeft de mond vol van Content marketing en dat juist dit het ei van Columbus zou zijn. Dat klopt ook als je het bekijkt vanuit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Contextmarketing

related partner content for mobile comes here

Contextmarketing is hetgeen waarmee je in ‘modern mobile marketing warfare’ de oorlog gaat winnen. Niet alleen denken vanuit content, maar denken vanuit de context waarbinnen je die content de wereld inslingerd. En die context is dan dus de context van de ontvanger. Omdat deze ontvanger erg mobiel is verandert de context dan ook constant. 

 

Het content-overschot

Hoe vaak heb je niet een berg content waar je als marketeer ‘iets’ mee zou willen? Het moet getarget zijn op de zo bloedig uitgefilterde doelgroep(en) en ook nog eens brand awareness en conversie opleveren. Dan kun je vanuit deze content gaan nadenken hoe je die door de steeds voller wordende strot van je doelgroep(en) gaat duwen, maar beter is om hen bij tijd en wijle even te laten slikken. De keuze van het moment (tijd op de dag) is belangrijk, maar ook dat is een abstract begrip. Je moet weten in welke, daar is ie weer, context men de brokken content kan verteren. Een tijdstip alleen is niet genoeg.

We kunnen tegenwoordig alles te weten komen over gedrag van consumenten. Wat doen ze wanneer en waarom. Aansluiten bij de routine van deze groep is dan ook van essentieel belang. Anders stikt hij of zij en zal letterlijk jouw uitgekiende content uitbraken. Excuses voor de plastische omschrijving, maar het is toepasselijke beeldspraak. Een contentstrategie is vooral een redactie-slag, geen doel op zich. Tenzij het is gekoppeld aan een context.

 

Which Mobile first?

Een tijdje was ‘mobile first’ een buzzwoord. Maar beter zou zijn &;Which mobile first?&; Mobile is alweer een versnipperd landschap met smartwatches, smartphones, grote smartphones, phablets en tablets. Dus ook op gebied van content is dat opnieuw een uitgaging. Ook is er menige doelgroep die nog helemaal niet &;mobile first&; consumeert maar wel serieus genomen wil worden in plaats van het douchputje van de marketeer / het merk in kwestie te worden. 

 

Luister en leer

Hoe bepaal je die context? Die bepaal je niet zelf, dat bepaalt de ontvanger, maar door goed te luisteren en te kijken naar het gedrag dat jouw doelgroep(en) vertoont binnen alle kanalen in je marketingmix kun je hierbij aansluiten. Dus wat wil men wanneer zien, horen of voelen? En wat kun jij als merk hieraan bijdragen op dat specifieke moment. Natuurlijk volgt automatisch uit de context ook de content en die moet dan bepaalde conversiedoelen realiseren. Maar de basis is de context. No context, no glory.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in