Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercie taboe voor Chinese olympiërs

Chinese olympische sporters mogen zich absoluut niet inlaten met sponsors of reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Minister van Sport Liu Peng heeft woensdag een uitdrukkelijk verbod uitgevaardigd op het ontplooien van commerciële activiteiten. Die leiden volgens de minister te veel af van de training en daarmee van medailles op de Spelen over twee jaar in Peking.

related partner content for mobile comes here

Het verbod geldt voor alle atleten, inclusief de Chinese vedettes die miljoenencontracten hebben bij sponsors. Zoals NBA-basketballer Yao Ming en olympisch kampioen hordenlopen Liu Xiang.
China heeft atleten die hun sportprestaties commercieel uitbuitten tot nog toe hard aangepakt. Zeker als die sporters in de ogen van de staat hun trainingen verwaarlozen. Tweevoudig olympisch kampioen schoonspringen Tian Liang werd bijvoorbeeld vorig jaar uit de nationale selectie gezet nadat hij te zien was geweest in een televisiecommercial. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in