Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis kranten hebben 15% marktaandeel

Gratis kranten hebben inmiddels 15 procent van de markt en de oplage van betaalde kranten is de laatste jaren flink gedaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het vanochtend gepubliceerde vijfde concentratierapport van het Commissariaat voor de Media. Het rapport wordt later op de dag aangeboden aan minister van der Hoeven (Media).
Volgens het Commissariaat hebben dagbladbedrijven de veranderingen in het medialandschap opgevangen door titels samen te voegen, te bezuinigen en nieuwe producten op de markt te brengen.
Minder redacties bedienen meerdere platformen. Daarom heeft het Commissariaat voor de Media de algemene nieuwsredacties in kaart gebracht. Gemiddeld is meer dan een derde van de berichten gebaseerd op nieuwsberichten van persbureaus, die daarmee gezien kunnen worden als de redacties achter de nieuwsredacties.
Nieuwssites op internet zijn voor meer dan 80 procent gebaseerd op materiaal van persbureaus.

related partner content for mobile comes here

Het aantal Nederlandse televisiezenders is sinds 1988 vervijfvoudigd. De kijktijd van de Publieke Omroep blijft na de komst van RTL en SBS door de jaren heen op een constant niveau. De toegenomen kijktijd gaat naar de commerciële omroep. Op de radio beschikken de publieke regionale radiozenders gezamenlijk sinds 1996 over het grootste marktaandeel en het grootste bereik (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in