Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand Your Party: merkfeestje bij de mensen thuis

Nieuw social marketingchannel geeft samen met adverteerders feestjes weg aan consumenten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Carlijn Offergelt richtte op, een nieuw marketingconcept dat draait om bereik, dataprofielen en content. 

related partner content for mobile comes here

Offergelt: ‘We creëren leuke en persoonlijke brandervaringen (party's) en geven ambassadeurs (hosts) de middelen hun positieve ervaringen te delen met hun netwerk.’

'Een soort gereboote Tupperware, maar dan zonder de verkoop van producten’
 

Het concept bestaat inmiddels al 10 jaar in de Verenigde Staten. Offergelt sprong in het gat: ‘Het is een social marketingchannel waarbij het allemaal draait om word of mouth, engagement en data. Samen met premium merken bedenken we spraakmakende en exclusieve feestjes (thuis, maar kan ook op locatie zijn, red) met unieke content; hiermee openen we deuren die voor anderen gesloten blijven. Een soort gereboote Tupperware, maar dan zonder de verkoop van producten.’

Offergelt werkte hiervoor onder andere bij een platenmaatschappij en uitgeverijen als Hearst, Sanoma, Audax en G&J Uitgevers. Bij de laatste kreeg ze vaak te vraag om iets nieuws te bedenken voor adverteerders. ‘Er was grote behoefte bij adverteerders om een nieuwe brug te slaan naar consumenten. Iets dat je met een enkele advertentie niet zou lukken. Vaak werd aan ons marketeers gevraagd om iets anders te organiseren.’

Verrijkte profielen
De party’s worden weggegeven op de website, waar mensen op kunnen intekenen. Offergelt: ‘Door een laagdrempelige inlog en vragen die we stellen bij het aanmelden, verzamelen we verrijkte profielen voor adverteerders. Na het verstrijken van de deadline zoeken we de hosts uit die het beste matchen (op basis van geslacht, leeftijd en/of grootte van het sociale netwerk of aan de hand van de antwoorden van de vragenlijst). Eenmaal uitverkoren, nodigen de hosts hun eigen vrienden weer uit via de website voor de party bij hen thuis.’

-party
Op de partydate zelf kunnen honderden mensen urenlang feestvieren met het desbetreffende merk als middelpunt. We creëren een goede sfeer en stimuleren foto's en video's - met -party- te delen op social media, waardoor het effect nog vele malen groter wordt. Het draait dus om bereik, engagement, sales en uiteraard super coole content die weer ingezet kan worden voor social media.’

Offergelt: ‘Ook kan het interessant zijn om er een ander merk of leverancier aan te koppelen. Hiermee wordt het bereik alleen maar vergroot. Het doel is hoe dan ook om er een 360° concept van te maken, zowel on- als offline.’

In oktober was er een soft launch met Skylanders, met een nieuwe game gericht op kinderen. Op dit moment werkt Offergelt onder andere met Hemel G&T (producenten van bier en gin tonic met Amsterdams regenwater), Matt Sleeps - in samenwerking met Snurk Beddengoed - en organiseert ze Hüttenkäse (werk)lunches, waarbij 600 hosts met ieder 10 collega's kunnen genieten van de Hüttenkäse lunchkist. De campagne met Intratuin start volgende week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in