Big Brother sponsored e-zine


Het gaat om een concept van PressisBlue in Noorwegen waarvan ik de jonge chef recent nog een uitdagende presentatie zag verzorgen tijdens het Nationaal Uitgeverscongres in het Koninklijk Instituut van de Tropen te Amsterdam.
De jongeheer kwam even vertellen dat het echt gedaan is met papier voor jongeren en dat hij iets beters te bieden heeft. Maar geen van de Nederlandse uitgevers durfde kennelijk de proef op de som te nemen - of het was te duur - dus dan pakt Talpa de vernieuwing op.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpzienbarend is het niet, maar wel vernieuwend. Zodra je het 'magazine' hebt aangeklikt krijg je een vette tune - ook te downloaden voor 40 cent - bij een prachtige cover met een foto van de Ruud de BB-presentatoren Wild en Bridget Maasland.
Adverteerders komen ten volle tot hun recht. Zo staat in de Orange advertentie de reclamespot van tv waarop je kunt klikken om op de site te komen. Ook Vodafone en Philips kunnen interactief knutselen.
Er zitten spelletjes met prijzen, uiteraard met het versturen van sms'jes. Van de BBaby is een heuse echo te zien. Het geluid is passend en levendig.
Zwak punt: met een flinke ADSL-verbinding was het navigeren te traag en haperde het geluid soms. Dat verziekte deze eerste ervaring en zo jaag je klanten weg. En de 'achterlijke' uitgevers' lachen je uit.
Overigens zegt Talpa dat De site BigBrother.tv dagelijks 1 miljoen pageviews ruimschoots haalt en dat er zo'n 200.000 keer een videostroom wordt aangeklikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid