B2B marketeers: 3 handige tips!


De vraag die mensen het vaakst aan Michael Brenner stellen is niet hoe hij het doet, maar wanneer hij het doet. Brenner is Senior Director Integrated Marketing bij SAP en oprichter van het weblog B2Bmarketinginsider, een handige site vol kennis over B2B marketing. Hij heeft niet alleen een drukke baan, hij deelt ook nog eens de nodige ervaring en kennis gebaseerd op zijn eigen kennis en de kennis van anderen.
"Ik heb geluk", zegt Brenner in een interview met B2B marketingbureau spotONvision. "Mijn werkgever ziet dat wat ik buiten mijn dagelijkse werk doe waarde toevoegt. SAP erkent dat doordachte content een belangrijk onderdeel is van iedere online conversatie. Wij zien dat marketeers invloed uitoefenen op de keuze voor software. Door kennis te delen ondersteunt de marketingafdeling het positieve imago van het bedrijf."
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor Brenner is het creëren van een marketing kennisbank onderdeel van zijn werkzaamheden. "We moeten gewoon allemaal kennis en content delen. Het zou nog beter zijn als we ook allemaal content produceren."
Om zijn kennis en ervaringen te delen, blogt Brenner twee keer per week. Daarnaast maakt hij nog een dagelijks rondje langs de social media. Dit heeft hem drie handige tips voor B2B marketeers opgeleverd:
1. Je moet je publiek begrijpen: bespreek de uitdagingen van de koper, bouw je strategie rond deze uitdagingen omdat het het belangrijkste onderdeel is van iedere marketingstrategie.
2. Doe een audit van alle content die wordt geproduceerd. Vaak kom je er dan achter dat bepaalde content niet op een juiste manier gebruikt wordt of dat het niet bij de juiste personen terecht komt. Controleer ook de kosten die komen kijken bij het maken en verspreiden van content.
3. Begrijp mediaconsumptie: geef je mediageld alleen uit aan zaken waarvan je weet dat ze het waard zijn.
Wil je meer weten over B2B marketing en content marketing? Schrijf je in voor het B2B marketing Forum op 20 maart in de Westergasfabriek in Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid