Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B marketeers: 3 handige tips!

De vraag die mensen het vaakst aan Michael Brenner stellen is niet hoe hij het doet, maar wanneer hij het doet. Brenner is Senior Director…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vraag die mensen het vaakst aan Michael Brenner stellen is niet hoe hij het doet, maar wanneer hij het doet. Brenner is Senior Director Integrated Marketing bij SAP en oprichter van het weblog , een handige site vol kennis over B2B marketing. Hij heeft niet alleen een drukke baan, hij deelt ook nog eens de nodige ervaring en kennis gebaseerd op zijn eigen kennis en de kennis van anderen.

related partner content for mobile comes here

"Ik heb geluk", zegt Brenner in een interview met . "Mijn werkgever ziet dat wat ik buiten mijn dagelijkse werk doe waarde toevoegt. SAP erkent dat doordachte content een belangrijk onderdeel is van iedere online conversatie. Wij zien dat marketeers invloed uitoefenen op de keuze voor software. Door kennis te delen ondersteunt de marketingafdeling het positieve imago van het bedrijf."

Voor Brenner is het creëren van een marketing kennisbank onderdeel van zijn werkzaamheden. "We moeten gewoon allemaal kennis en content delen. Het zou nog beter zijn als we ook allemaal content produceren."

Om zijn kennis en ervaringen te delen, blogt Brenner twee keer per week. Daarnaast maakt hij nog een dagelijks rondje langs de social media. Dit heeft hem drie handige tips voor B2B marketeers opgeleverd:

1. Je moet je publiek begrijpen: bespreek de uitdagingen van de koper, bouw je strategie rond deze uitdagingen omdat het het belangrijkste onderdeel is van iedere marketingstrategie.

2. Doe een audit van alle content die wordt geproduceerd. Vaak kom je er dan achter dat bepaalde content niet op een juiste manier gebruikt wordt of dat het niet bij de juiste personen terecht komt. Controleer ook de kosten die komen kijken bij het maken en verspreiden van content.
3. Begrijp mediaconsumptie: geef je mediageld alleen uit aan zaken waarvan je weet dat ze het waard zijn.

Wil je meer weten over B2B marketing en content marketing? voor het B2B marketing Forum op 20 maart in de Westergasfabriek in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in