Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Amsterdam laks met creatieve industrie’

Amsterdam verwaarloost de creatieve industrie en slacht daarmee de kip met de gouden eieren, meent fractievoorzitter Ivar Manuel van D66 in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Deze sector is van groot belang voor de toekomst van Amsterdam, maar we moeten wel iets doen om de bedrijven hier een kans te geven’, zegt Manuel in De Telegraaf. ‘Amsterdam hoeft niet eens zo gek veel te doen om creatieve industrie aan te trekken. Het klimaat is hier al gunstig.’

related partner content for mobile comes here

Maar Manuel vindt dat de gemeente laks is en de bedrijfsgroep niet koestert. ‘Er verscheen onlangs een rapport waarin stond dat de groei van deze sector hier afvlakt. Ik vind dat alarmerend, omdat het hier gaat om ondernemingen die de wind meehebben.’

De werkenden in de creatieve industrie behoren bovendien voornamelijk tot de groep middeninkomens die volgens D66 van levensgroot belang is voor Amsterdam. ‘Voorstellen aan het college om extra geld te steken in de creatieve industrie waren tot nu toe tevergeefs.’ Manuel pleit onder meer voor een kredietfonds voor starters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in