AH misleidt met duurzame kip
Verder mag AH ook niet beweren dat de kippen 'goede leefomstandigheden' hebben gekend. Die teksten zijn 'misleidend en daarmee oneerlijk', oordeelt de RCC.
Dierenrechtenorganisatie Wakker Dier had dit voorgelegd aan de RCC. Albert Heijn bracht in juni een nieuwe variant op de markt, onder de naam Hollandse Kip. Deze kip krijgt iets meer ruimte dan de klassieke plofkip (19 in plaats van 21 op een vierkante meter), is van een langzamer groeiend ras met minder gezondheidsproblemen en krijgt meer nachtrust. Maar de kwalificaties die Albert Heijn er aan gaf, konden niet door de beugel. Wakker Dier bestempelde de reclameslogans als 'greenwashing' van een kip die het nauwelijks beter heeft dan de plofkip.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
De uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft geen juridische gevolgen, maar meestal houden fabrikanten zich aan de uitspraken. Albert Heijn overweegt nog in beroep te gaan tegen de uitspraak.
Bron: de Volkskrant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid