Overslaan en naar de inhoud gaan

AH misleidt met duurzame kip

Albert Heijn mag van de Reclame Code Commissie zijn duurzamere kipvariant niet meer 'verantwoord' noemen en zeker niet '100% verantwoord'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verder mag AH ook niet beweren dat de kippen &;goede leefomstandigheden&; hebben gekend. Die teksten zijn &;misleidend en daarmee oneerlijk&;, oordeelt de RCC.

related partner content for mobile comes here

Dierenrechtenorganisatie Wakker Dier had dit voorgelegd aan de RCC. Albert Heijn bracht in juni een nieuwe variant op de markt, onder de naam Hollandse Kip. Deze kip krijgt iets meer ruimte dan de klassieke plofkip (19 in plaats van 21 op een vierkante meter), is van een langzamer groeiend ras met minder gezondheidsproblemen en krijgt meer nachtrust. Maar de kwalificaties die Albert Heijn er aan gaf, konden niet door de beugel. Wakker Dier bestempelde de reclameslogans als &;greenwashing&; van een kip die het nauwelijks beter heeft dan de plofkip.

De uitspraak van de Reclame Code Commissie heeft geen juridische gevolgen, maar meestal houden fabrikanten zich aan de uitspraken. Albert Heijn overweegt nog in beroep te gaan tegen de uitspraak.

Bron: de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in