Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentievluchtelingen

De paniekerigheid onder media-exploitanten en marketeers rond adblockers is te begrijpen, maar onnodig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De snelgroeiende populariteit van adblockers onder de digitale consument doet de online advertentiemarkt tegen haar eigen grenzen aanlopen. De advertentievluchteling consumeert massaal media, maar beweegt weg van de reclame die de content vergezelt. Een krachtig signaal tegen opdringerige, irritante en creativiteitsarme reclame. Tegelijkertijd is dat het beste wat diezelfde advertentiemarkt kan overkomen. Ethisch reveil!

related partner content for mobile comes here

Ook de ABN ‘Wat is jouw verhaal?’ Amro is bezorgd. De bank die op dit moment een nauwelijks te ontlopen multimediale merkcampagne voert, ziet adblockers als voor het voortbestaan van online advertising. Voortschrijdende technologie en steeds fijnmazig wordende behavioural targetting zou moeten voorkomen dat consumenten niet steeds dezelfde reclames krijgen opgedist, maar persoonlijk relevante boodschappen voorgeschoteld krijgen. Maar is het in dit verband niet zo dat juist dit technologische, als hinderlijk ervaren, volggedrag van merken en hun reclames voor een belangrijk deel verantwoordelijk is voor de toenemende stroom advertentievluchtelingen?

Goed verhaal
De paniekerigheid onder media-exploitanten en marketeers is op zich te begrijpen, maar onnodig. Echter, de roep om inhoudelijke relevantie van commerciële boodschappen is niet van gisteren.

De huidige situatie noopt merk en marketeer vóór álles na te denken over waarom ze op aarde zijn. En hoe zij vandaaruit waarde toevoegen in het leven van de consument. Met een geloofwaardig en authentiek merkverhaal, dat niet een podium koopt, maar verdient.

Wie dat verhaal heeft en goed en transparant vertelt, hoeft zijn heil niet te zoeken in een vloedgolf van displayimpressies die veelal regelrecht bijdragen aan de erosie van een merk. Het merk daarentegen dat het beste heeft geanticipeerd op de vraag of probleem van de consument, biedt inhoud die men in de spaarzame vrije tijd wíl lezen en delen. En eindigt met diezelfde inhoud bovendien hoog in de zoekresultaten. Het zal zich zo optimaal positioneren om een nieuwe sale of klant te verwelkomen.

Advertentievluchtelingen kunnen zich dan weer vrijelijk bewegen en terugkeren naar hun digitale habitat, waar media-exploitanten en adverteerders ze weer met open armen zullen ontvangen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in