Overslaan en naar de inhoud gaan

'Aargh, je kunt met een Mercedes niet botsen!'

Het automerk richt zich op kinderen om aandacht te genereren voor zijn 'Brake Assist System (BAS) Plus'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kinderen zijn gek op het spelen met autootjes. Vooral hun nieuwste karretjes en wagentjes verliezen ze geen moment uit het oog. Ze zijn er net zo trots op als paps of mams op hun nieuwe bolide.

related partner content for mobile comes here

Maar de kleintjes hebben veiligheid natuurlijk wat minder hoog in het vaandel staan. In tegendeel: wie vindt het als kind niet leuk om auto&;s te laten botsen?

Mercedes-Benz bedacht een actie om aandacht te genereren voor zijn &;Brake Assist System (BAS) Plus&;. Centrale rol hierin: kinderen die graag auto&;s laten crashen.

Schaalmodel als goodie

Als pappa of mamma een nieuwe Mercedes kopen, krijgen de kinderen een fraai schaalmodel cadeau om ze bij het koopproces te betrekken. 

Want laten we eerlijk zijn, je kunt niet vroeg genoeg zijn met het bouwen van merkvoorkeur.

Safety first

Vanuit gezinsperspectief is er door de ouders bewust gekozen voor de nieuwe Mercedes C-Klasse, voorzien van Brake Assist System (BAS) Plus met kruispuntassistent. 

Zodra het  systeem een gevaarlijke situatie registreert, wordt de bestuurder opgeroepen onmiddellijk te remmen.

Als het rempedaal niet krachtig genoeg wordt ingetrapt, zal automatisch de remdruk worden verhoogd, indien nodig tot volledige stilstand. Zo kunnen aanrijdingen worden voorkomen.

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

 

In eerste instantie is het kind blij met het gekregen schaalmodelletje, de ouders bovenal met de daadwerkelijke überveilige auto. Iedereen happy.

Maar ja, kids love to crash toy cars… Dus, je kunt wachten op het moment dat het wow-moment overgaat in let’s crash that car.

Magnets

Dat bracht Mercedes op het idee een registratie te maken met als startpunt ‘But what happens if they can’t? In order to promote the Brake Assist System PLUS, Mercedes-Benz installed super strong magnets inside toy cars, and delivered them to people with the highest safety demands: families.’

Doel: gezinsleden in hun eigen huis getuige laten zijn van een systeem dat autobotsingen voorkomt.

Who loves to crash will hate it. Who hates to crash will love it

Het eindresultaat is een fraaie video waarbij je bij kinderen driftig van frustratie ziet worden: de auto&;s kunnen niet crashen!

Achterliggend concept is ‘Who loves to crash will hate it. Who hates to crash will love it’ ter promotie van BAS PLUS.

Kinderen stelen de show in deze goed opgebouwde videoregistratie waar ook voor muziek een belangrijke rol is weggelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in