Overslaan en naar de inhoud gaan

2nd screen opportunities

Je mobieltje is altijd en overal aan en aanwezig. Zo ook bij het TV kijken. Maar liefst 70% van de kijkers is bezig met een mobieltje of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een snelle scan op de Nederlandse markt laat zien dat programma makers wel degelijk bezig zijn met het programma breder trekken dan alleen de tv show zelf. Een cross mediale aanpak draagt bij aan een succesvol programma.
Interessant is het Duitse Berlin Tag und Nacht van RTL. Met 2.4 miljoen hits op Facebook, 30 duizend likes voor een status update en een app is het programma een succesvol cross mediaal project te noemen. Andere voorbeelden zijn de app van ‘Boer zoekt vrouw’ met 350.000 downloads van de app en op fb meer dan 100.000 likes. Ook is gomiso.com een interessant nieuw concept. De app komt als een twitteraar tijdens de show met allerlei feitjes: deze jurk kun je daar kopen, dit recept maak je zo, dit liedje heet zo; of quotes van de sterren die meespelen.

related partner content for mobile comes here

Wachten is het nog op het een live programma dat daadwerkelijk user generated content met behulp van een app gaat leveren. Debatteer mee, stem op filmpjes of kies voor een bandje dmv de app. Andere opties zouden bijvoorbeeld verschillende plotlijnen kunnen zijn, die vervolgens door de gebruiker worden gekozen, en zo de loop van een programma bepalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in