Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe kijk op crossmediaal bereik

Een nieuw tijdsbestedingsonderzoek én het koppelen van bestaande bereiksdata. Dat is Media:tijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het tijdsbestedingsonderzoek (TBO) wordt nieuw leven ingeblazen, en komt te vallen onder een nieuwe naam: Media:tijd. Niet eerder werd het TBO door zoveel partijen gedragen. In het verleden werd het onderzoek wel eens door meer dan één partij geïnitieerd (zie kader), maar nu doen naast het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) en NPO ook de vier mediabereiks-JIC’s (NOM, SKO, NLO en Stir) mee. Bovendien nemen ook BVA en PMA deel in het project.

related partner content for mobile comes here

Maar Media:tijd is niet alleen maar TBO. Het idee is dat het onderzoek door middel van datafusie gaat fungeren als knooppunt voor de afzonderlijke bereiks-currencies. In de UK gebeurt dat al met het Touchpointsonderzoek.

Het initiatief voor Media:tijd werd genomen door de NPO; Sjoerd Pennekamp, onderzoeker en beleidsadviseur bij de NPO, leidt het project. Waarom Media:tijd?

‘De mediabereiksonderzoeken geven tot in detail inzicht in het bereik van het specifieke medium dat zij onderzoeken, maar inzicht in crossmediale aspecten van het mediagebruik, wordt maar beperkt geboden. Bij mediabureaus en adverteerders leeft de behoefte om het crossmediale bereik van advertentie-uitingen in kaart te brengen wel sterk. Een TBO kan door het crossmediale karakter inzicht geven in de verhoudingen en gebruik van media in relatie tot elkaar.’ Dat zoveel partijen meedoen creëert draagvlak. Maar dat de kosten gedeeld worden is imperatief, want het kost veel geld, ‘enkele tonnen’.

Meer uitgebreide verslaggeving over Media:tijd in Adformatie , verschijningsdatum 26 april 2013.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in