Overslaan en naar de inhoud gaan

Domino's: nominaties Indie 'volkomen verdiend'.

De 18 ADCN-nominaties van Indie voor hun werk voor Domino's Pizza, maakte nogal de tongen los op Adformatie.nl. Adformatie vroeg Carolien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de campagnes van Domino's Pizza niet onopgemerkt zijn gebleven was op zich geen nieuws. Eerder won de virale Indie-campagne Domino’s Pizza Safe Sound al twee keer goud bij de European Excellence Award. De video heeft inmiddels meer dan 2 miljoen views op YouTube en was internationaal Trending Video op YouTube.

related partner content for mobile comes here

Toch leidde de golf van erkenning voor Domino's als unusual suspect tot heftige discussies op Aformatie.nl. Ten midden van alle discussies is Domino’s Pizza natuurlijk gewoon de lachende derde. We vroegen marketing directeur Carolien ten Cate om een reactie.

Maar liefst 18 ADCN-nominaties. Terecht of overdreven?
‘We zijn gewoon heel trots op de nominaties voor Indie. Ze hebben vakwerk geleverd Als ze de lampen winnen, is dat volkomen verdiend.’

Wat is er dan zo goed aan?
‘Het goede van de Indie-campagnes voor Domino’s Pizza is dat ze heel divers zijn, met verschillende boodschappen, maar dat het overkoepelende thema ‘For Real’ toch in alle uitingen duidelijk in terugkomt.’

Domino’s is al zeven jaar trouw aan Indie. Waarom zo honkvast?
‘Continuïteit is belangrijk. Destijds is bewust gekozen voor een bureau waar de creative director ook in de directie zit. Destijds was dat Erik Wünsch, nu is dat Lode Schaeffer. Toch is de klik tussen de klant en het bureau natuurlijk de voornaamste reden. De creatieven van Indie hebben allemaal een dag in de winkel gestaan om het product en het proces te begrijpen. Ze kennen het product, hebben onze klanten ontmoet en weten dus waar het om gaat. Het is knap dat je een hele leuke en grappige commercial kunt maken, samen met onze klanten en fans, die ook nog eens heel veel oplevert aan klantloyaliteit en omzet.’

Discussie of niet, de campagnes zijn in elk geval veelbesproken. Wat zijn de verdere ambities?
‘Domino’s groeit hard. Elke maand komt er wel een nieuwe vestiging bij. Binnenkort wordt de 130e winkel geopend. Ook willen we wat betreft marketing natuurlijk top of mind blijven en werken we constant aan het genereren van traffic naar de winkels en het bevorderen van de online bestellingen. Op Facebook hebben we net de 100.000 fans gehaald en het doel is om dat aantal nog te verdubbelen. Fans zijn voor Domino’s heel belangrijk. We vragen ze om hun mening en laten ze zelfs mee spelen in onze commercials.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in