Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS past commerciële bedrijf aan

SBS Broadcasting zegt dat het de structuur van het commerciële bedrijf binnen de organisatie heeft verbeterd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onlangs aangetreden CCO, Peter Mulder, en het sales management team van SBS Broadcasting hebben de afgelopen maanden gewerkt aan het verbeteren van de structuur van het commerciële bedrijf binnen de organisatie.

related partner content for mobile comes here

Volgens Mulder was de aanpassing nodig om het commerciële bedrijf klantgerichter te maken. Hij zegt dat klantgericht werken wel al in het DNA van SBS zat, maar nog niet in de structuur.'

Mulder: 'We zullen hierdoor in staat zijn om beter in te spelen op de veranderende wensen van onze klanten, ons digitale platform efficiënt in te zetten en daarnaast continuïteit in de samenwerking met Sanoma en Talpa te realiseren. Per 1 mei zal er een aantal wijzigingen plaatsvinden.'

SBS Account
De spot afdeling, onder leiding van Eleonora Janssen, heet vanaf 1 mei SBS Account. Dit team zal worden uitgebreid met een extra Account Director. Tomas van Gils, Fanneke Schoemaker-Krol, Jacques Cools en Evert Siderius zullen de account teams in de functie van Account Director gaan leiden. Zij worden bijgestaan door het bestaande team van ervaren Account Managers.

SBS Media Solutions
De afdeling Crossmedia wordt omgedoopt tot SBS Media Solutions. Deze naam sluit volgens Mulder aan bij de ambities die SBS heeft in de samenwerking met Sanoma. Dave Kroon, voormalig Sales Director Spot, gaat als Directeur SBS Media Solutions leiding geven aan de afdeling.

Binnen SBS Media Solutions vallen drie disciplines. SBS Branded Partnerships, dat onder de leiding zal vallen van de opnieuw aangetrokken Linda Jansen (SBS6) en Maurice Ridder (Net5 en Veronica). Dit team is verantwoordelijk voor de samenwerking met business partners op het gebied van branded content vanuit de zender merken.

Daarnaast zal SBS Digital per 1 mei uitgebreid worden met Account Director Justin Sandee naast Axel Geijtenbeek. Justin Sandee was voorheen werkzaam bij de Conversion Company, WebAds, PCM Media en De Persgroep. Gezamenlijk zullen zij de digitale proposities zoals onder andere PLUS en KIJK commercieel invulling geven.

De derde discipline, SBS Concepts, zal, onder leiding van Marco Numan, in samenwerking met de businesspartners concepten ontwikkelen en daarin nauw samenwerken met het SBS Creatie team van Edwin Valent. Hierbij wordt niet alleen invulling gegeven aan de creatieve ontwikkeling van campagnes maar ook aan het vertalen van concepten over de on- en offline media platformen heen geregisseerd.

Binnen SBS Media Solutions zal Willem Kors als Strategy Director aanspreekpunt worden voor adverteerders en bureaustrategen bij media strategie die SBS Broadcasting en Sanoma overkoepelt. Hij zal hierin onder andere nauw samenwerken met het team van John Olivieira bij Sanoma op het gebied van Marketing Partnerships.

SBS Consumer Income
Caren Wassink is op 1 februari begonnen als Director Consumer Income. Samen met Veronica Magazine, Sanoma en andere partners worden op deze afdeling nieuwe initiatieven ontwikkeld die gericht zijn op de kijkers, lezers en bezoekers. Denk hierbij onder andere aan events, consumenten pakketten, VOD en andere proposities.

De teams SBS Projects, onder leiding van Ellen Vedder, en SBS Business Intelligence & Operations, onder leiding van Dorine van Mullem-Ale, vormen de backbone in de service naar de relaties van SBS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in