Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo! koopt Overture

Het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo neemt branchegenoot Overture Services over voor 1,63 miljard dollar (1,44 miljard euro) in aandelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De transactie wordt in het vierde kwartaal van dit jaar afgerond. Yahoo zegt door de aankoop 's werelds grootste te worden op de snelgroeiende markt voor reclame op internet. Overture helpt bedrijven prominent in beeld te komen, als een zoekresultaat op het computerscherm verschijnt. Tegen betaling kunnen ze boven aan de lijst antwoorden komen. Overture is op dat terrein de grootste. Het nam eerder dit jaar de zoekmachine AltaVista over.

related partner content for mobile comes here

Met de aankoop versterkt Yahoo zijn positie tegenover concurrent Google. De populariteit van die zoekmachine is razendsnel toegenomen, waardoor steeds meer bedrijven aankloppen voor het maken van reclame. Analisten verwachten dat Google dit jaar naar de effectenbeurs gaat. Daardoor krijgt het meer kapitaal beschikbaar voor investeringen in de desbetreffende markt, die volgens deskundigen jaarlijks met 35 à 40 procent zal groeien (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in