Overslaan en naar de inhoud gaan

Weblogs spelen geringe rol bij meningsvorming

Weblogs zijn hot. Tenminste, als we de weblogs mogen geloven. Toch spelen ze (nog) nauwelijks een rol als het gaat om meningsvorming bij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De respondenten geven aan meer waarde te hechten aan sites en nieuwsbrieven van dagbladen, nieuwsrubrieken en consumenten-organisaties. Belangrijkste kritiek: weblogs zijn lang niet altijd up-to-date en de informatie is vaak al op andere manieren in het nieuws geweest zonder wezenlijke toegevoegde waarde.

related partner content for mobile comes here

Op de vraag of men minimaal drie weblogs, sites of nieuwsbrieven kan noemen die voor de eigen meningsvorming van belang zijn, zien we opvallend genoeg nauwelijks weblogs terugkeren. Wel veelvuldig genoemd worden sites als nu.nl, nieuws.nl, sites en nieuwsbrieven van kranten, van omroepen en tv-programma's.

Op de tweede plaats gevolgd door de sites en nieuwsbrieven van Kassa, Radar en de Consumentenbond.

Op de derde plaats komen vooral internet- en communicatiegerichte nieuwsbrieven, als Emerce, Webwereld en Adformatie.

Meest genoemde weblogs zijn: Tweakers, Geenstijl, Fok, Partyflock, Dutchcowboys, Web-log, Mijnkopthee, Blogo en Marketingfacts.
(bron: dotwise.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in