Weblogs spelen geringe rol bij meningsvorming


De respondenten geven aan meer waarde te hechten aan sites en nieuwsbrieven van dagbladen, nieuwsrubrieken en consumenten-organisaties. Belangrijkste kritiek: weblogs zijn lang niet altijd up-to-date en de informatie is vaak al op andere manieren in het nieuws geweest zonder wezenlijke toegevoegde waarde.
Op de vraag of men minimaal drie weblogs, sites of nieuwsbrieven kan noemen die voor de eigen meningsvorming van belang zijn, zien we opvallend genoeg nauwelijks weblogs terugkeren. Wel veelvuldig genoemd worden sites als nu.nl, nieuws.nl, sites en nieuwsbrieven van kranten, van omroepen en tv-programma's.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp de tweede plaats gevolgd door de sites en nieuwsbrieven van Kassa, Radar en de Consumentenbond.
Op de derde plaats komen vooral internet- en communicatiegerichte nieuwsbrieven, als Emerce, Webwereld en Adformatie.
Meest genoemde weblogs zijn: Tweakers, Geenstijl, Fok, Partyflock, Dutchcowboys, Web-log, Mijnkopthee, Blogo en Marketingfacts.
(bron: dotwise.nl)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid