Internetkranten flink in de lift
De krant lezen via internet is booming business bij onze oosterburen. Althans, als je naar de groeicijfers kijkt. De Rhein-Zeitung boekte het laatste jaar ruim 20 procent meer online abonnees, voor andere online kranten is dat 50 procent of meer.
Kanttekening: in absolute aantallen stelt het allemaal nog niet zoveel voor. De grootste online krant is de Süddeutsche Zeitung, en die telde in het eerste kwartaal 3600 abonnees. Het aantal digitale krantentitels is het afgelopen jaar gestegen van dertien naar 28.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaSommige kranten laten hun abonnees betalen voor de digitale versie (toch al snel twintig euro per maand) en bieden daarvoor extra’s als een flink digitaal archief met krantenartikelen, allerlei zoekfuncties en primeurs, die de dag daarop in de traditionele krant verschijnen. Andere kranten bieden de digitale versie gratis aan hun abonnees aan; een beetje extra service is nooit weg in deze barre tijden, zo redeneren zij.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid