Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetkranten flink in de lift

De Duitse krantenuitgevers zien hun oplagen al jaren dalen. Maar de online versies van hun kranten gaan als een speer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De krant lezen via internet is booming business bij onze oosterburen. Althans, als je naar de groeicijfers kijkt. De Rhein-Zeitung boekte het laatste jaar ruim 20 procent meer online abonnees, voor andere online kranten is dat 50 procent of meer.

related partner content for mobile comes here

Kanttekening: in absolute aantallen stelt het allemaal nog niet zoveel voor. De grootste online krant is de Süddeutsche Zeitung, en die telde in het eerste kwartaal 3600 abonnees. Het aantal digitale krantentitels is het afgelopen jaar gestegen van dertien naar 28.

Sommige kranten laten hun abonnees betalen voor de digitale versie (toch al snel twintig euro per maand) en bieden daarvoor extra’s als een flink digitaal archief met krantenartikelen, allerlei zoekfuncties en primeurs, die de dag daarop in de traditionele krant verschijnen. Andere kranten bieden de digitale versie gratis aan hun abonnees aan; een beetje extra service is nooit weg in deze barre tijden, zo redeneren zij.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in