Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom mobile first strategie?

Je hoort steeds meer geluiden komen van mobile first strategieën uit het land van big, bigger, biggest. Tevens ook het land die de eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar...First things first,
Crid Yu, vice president en managing director bij advertentienetwerk InMobi, verwoordde dit als volgt: "Mobile heeft het potentieel om een ​​gebruiker te raken bij elk aspect van het leven". Dit zei hij in een recent ClickZ artikel.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast zei Yu "Mobile is overal, we gebruiken het in bed". Ikzelf maak mij hier ook schuldig aan. Yu heeft een punt. Neem nou je eigen mobiele gedrag. Mobiel is allang niet meer alleen bellen maar ook luisteren naar “ouderwetse” radio via een app, foto’s maken van een gerecht om dat te delen of binnenkort zelfs betalen.

Still interested?
Ik kan beamen dat mobile overal is en nog meer potentie heeft, mede door de multichannel "lijm-achtige" eigenschappen. Uitsluiten van traditionele marketingkanalen en kiezen om een mobile first strategie te hanteren is een ondermijning van de kracht van de gevestigde orde.

Email, print, online, tv en andere media blijven essentiële marketingkanalen onafhankelijk van mobiel. Er kan door elke media van worden geprofiteerd, maar ze hebben elk verschillende rollen en een mobiele strategie moet niet voor de een meer prioriteit hebben dan voor de ander.

Kortom in plaats van een mobile first strategie, waarom niet denken aan een mobile always strategie?

En om nog even terug te komen op Albert, de eerste aap in de ruimte. Die overleefde de raketlancering, maar hij stierf op impact. Het gebeurt maar al te vaak….

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in