Overslaan en naar de inhoud gaan

Viacom wint miljoenenconcessie Rotterdam

Viacom Outdoor wordt de winnaar van de openbare aanbesteding voor de exploitatie van billboards en reclamevitrines (abri's) in Rotterdam.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De exploitatie was de afgelopen jaren ook al in handen van Viacom, maar dat contract liep eind 2003 af. Naast Viacom deden ook JC Decaux, Wall en Van Puffelen een gooi naar de miljoenenconcessie, die een periode van respectievelijk tien jaar (billboards) en vijfenhalf (vitrines) omvat.

related partner content for mobile comes here

Door het contract openbaar aan te besteden, verwachten B&W van Rotterdam de inkomsten uit buitenreclame sterk te kunnen verhogen.

Ingewijden schatten de mediawaarde per jaar op een bedrag tussen de 3 en 5 miljoen euro. Naar eigen zeggen ontvangt de Gemeente Rotterdam op dit moment een veel lager bedrag. Het contract heeft betrekking op de buitenreclame in bermen en trottoirs.

In totaal gaat het om 125 vitrines en 120 billboards. Daarnaast loopt in Rotterdam een separaat contract voor exploitatie van buitenreclame in het openbaar vervoer, dat in 2009 afloopt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in