Viacom wint miljoenenconcessie Rotterdam


De exploitatie was de afgelopen jaren ook al in handen van Viacom, maar dat contract liep eind 2003 af. Naast Viacom deden ook JC Decaux, Wall en Van Puffelen een gooi naar de miljoenenconcessie, die een periode van respectievelijk tien jaar (billboards) en vijfenhalf (vitrines) omvat.
Door het contract openbaar aan te besteden, verwachten B&W van Rotterdam de inkomsten uit buitenreclame sterk te kunnen verhogen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIngewijden schatten de mediawaarde per jaar op een bedrag tussen de 3 en 5 miljoen euro. Naar eigen zeggen ontvangt de Gemeente Rotterdam op dit moment een veel lager bedrag. Het contract heeft betrekking op de buitenreclame in bermen en trottoirs.
In totaal gaat het om 125 vitrines en 120 billboards. Daarnaast loopt in Rotterdam een separaat contract voor exploitatie van buitenreclame in het openbaar vervoer, dat in 2009 afloopt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid