Unilever in zee met Aldi en Lidl
Dat schrijft Het Financieele Dagblad. Directievoorzitter Harry Brouwer houdt nadrukkelijk de mogelijkheid open dat de fabrikant van Omo, Becel en Dove vergelijkbare producten gaat maken voor harddiscounters, die ze verkopen onder fantasienamen.
'Ik kan me als A-merkman niet voorstellen dat we huismerken gaan maken, maar het zou goed kunnen dat we fantasy-merken gaan produceren voor Aldi en Lidl', zei Brouwer onlangs tijdens een informele persbijeenkomst.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUnilevers topman Patrick Cescau zei in november dat het bedrijf zijn merkartikelen ook via deze winkels moet verkopen. Brouwer ziet dat in Nederland nog niet gebeuren. ‘We moeten de consument volgen. Dus als die naar de harddiscounters gaat, moeten wij daar ook naartoe. De vraag is of Lidl wel A-merken in zijn winkels wil hebben. Als ze dat hier willen, moet dat zeker tegen de allerlaagste prijzen zijn. Dat zou alleen de prijzenoorlog verder opvoeren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid