Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever in zee met Aldi en Lidl

Merkfabrikant Unilever is bereid artikelen te gaan maken voor de zogeheten fantasiemerken van prijsvechters als Aldi en Lidl. Die stap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft Het Financieele Dagblad. Directievoorzitter Harry Brouwer houdt nadrukkelijk de mogelijkheid open dat de fabrikant van Omo, Becel en Dove vergelijkbare producten gaat maken voor harddiscounters, die ze verkopen onder fantasienamen.

related partner content for mobile comes here

'Ik kan me als A-merkman niet voorstellen dat we huismerken gaan maken, maar het zou goed kunnen dat we fantasy-merken gaan produceren voor Aldi en Lidl', zei Brouwer onlangs tijdens een informele persbijeenkomst.

Unilevers topman Patrick Cescau zei in november dat het bedrijf zijn merkartikelen ook via deze winkels moet verkopen. Brouwer ziet dat in Nederland nog niet gebeuren. ‘We moeten de consument volgen. Dus als die naar de harddiscounters gaat, moeten wij daar ook naartoe. De vraag is of Lidl wel A-merken in zijn winkels wil hebben. Als ze dat hier willen, moet dat zeker tegen de allerlaagste prijzen zijn. Dat zou alleen de prijzenoorlog verder opvoeren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in