Overslaan en naar de inhoud gaan

Toeristen laten zien hoe bijzonder Nederlands erfgoed is

Bureau KesselsKramer maakt campagne voor Unesco
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het UNESCO Werelderfgoed in Nederland staat niet hoog op de agenda bij Nederlanders, blijkt uit onderzoek van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed. Twee op de drie Nederlanders hebben nog nooit een werelderfgoed bezocht. Buitenlandse toeristen weten daarentegen wel in groten getale de weg naar onze werelderfgoederen te vinden.

related partner content for mobile comes here

Gastcurator

‘Het erfgoed in Nederland verdient beter’, aldus Erik Kessels, creatief directeur van communicatiebureau KesselsKramer. Kessels is dit jaar gastcurator van het werelderfgoed in Nederland 2016 en ontwikkelde met zijn bureau een campagne om het erfgoed onder de aandacht te brengen bij Nederlanders.

Ambassadeurs

In de campagne zijn juist de buitenlandse toeristen de ambassadeurs van het Nederlands werelderfgoed. Kessels: ‘Toeristen zijn gek op het werelderfgoed in Nederland. Zij laten zich graag verbazen door de ingenieuze manieren waarop wij met onze beperkte ruimte en het water omgaan. Ze zijn hierdoor de ambassadeurs voor ons eigen werelderfgoed.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in