Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkel.org: papieren tijger met valse tanden

Deze maand las ik in het blad Retail Manager dat Thuiswinkel Waarborg vanaf 1 januari 2009 consumenten een bedenktijd van 14 dagen biedt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze maand las ik in het blad Retail Manager dat Thuiswinkel Waarborg vanaf 1 januari 2009 consumenten een bedenktijd van 14 dagen biedt (was 7 dagen). Wijnand Jongen zegt daarover in het blad: ´De voorwaarden gelden voor alle leden van Thuiswinkel.org. Uiteraard mogen leden positief afwijken van deze voorwaarden en consumenten nog meer zekerheid en garanties bieden, zichzelf daarmee onderscheidend in de markt´. Een kleine steekproef vanmorgen, een maand na ingang van de nieuwe afkoelingsperiode, bewijst de autoriteit van Jongen in de thuiswinkelbranche: een aantal leden wijkt inmiddels al af van de eigen voorwaarden en onderscheidt zich daarmee in de markt.

related partner content for mobile comes here

In mijn post hier op molblog eind 2007, , constateerde ik al dat leden van Thuiswinkel.org het niet altijd even nauw nemen met de voorgeschreven regels. Dat blijkt ook nu weer, met de introductie van de langere afkoelingsperiode. Opvallend genoeg houden kleinere shops als bestelkado.nl in veel gevallen netjes de Waarborg-voorwaarden aan. Gevestigde spelers die al wat langer meedraaien doen daarentegen gewoon hun eigen ding. Als je de ledenlijst van Thuiswinkel.org alfabetisch langsloopt stuit je al voor de D op (audiostore.nl om precies te zijn) en : allebei hanteren ze nog vrolijk een afkoelingsperiode van 7 dagen. Hopelijk horen deze bedrijven op de Webwinkel Vakdagen hoe het wél moet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in