Studenten schrijven zelf maar een boek over online marketing


In 12 hoofdstukken brengen zij directeuren en marketeers binnen een uur op de hoogte van basisinformatie op het gebied van online marketing.
Tijdens de minor eCommerce ontwierpen ze samen met hun docent José Cabrera y Charro een structuur voor het boek en richtlijnen voor de artikelen. Daarna werkten studenten in groepen elk een hoofdstuk uit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDocent José Cabrera y Charro geeft aan dat de huidige student is opgegroeid met Google en weet wat er op het web te krijgen is. ‘Gemotiveerde studenten hebben al lang gelezen over wat een banner effectief maakt, hoe je SEO inzet om hoog in de rankings te komen of hoe je een website moet inrichten voor maximaal gebruiksgemak. Studieboeken zijn vaak niet meer dan marketingboeken met een “online smaakje” en daar nemen studenten geen genoegen mee.
‘Om dit boek te realiseren was er niet meer nodig dan het creëren van een online platform en het verdelen van de onderwerpen.’
Het boek is is volgens het crowdsourcing-principe geschreven en aan de hand van het TCEI-model van Compass Online Marketing: met de onderdelen Traffic, Conversion, Excellence en Innovation.
De studenten deden er twee weken over.
De presentaties van de hoofdstukken zijn ook te vinden op www.youtube.com/ecommerceminor.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid