Overslaan en naar de inhoud gaan

Studenten schrijven zelf maar een boek over online marketing

Zo, dat is nogal een statement in het persbericht: ‘Bij gebrek aan goede boeken over online marketing schreven ruim dertig studenten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 12 hoofdstukken brengen zij directeuren en marketeers binnen een uur op de hoogte van basisinformatie op het gebied van online marketing.

related partner content for mobile comes here

Tijdens de minor eCommerce ontwierpen ze samen met hun docent José Cabrera y Charro een structuur voor en richtlijnen voor de artikelen. Daarna werkten studenten in groepen elk een hoofdstuk uit.

Docent José Cabrera y Charro geeft aan dat de huidige student is opgegroeid met Google en weet wat er op het web te krijgen is. ‘Gemotiveerde studenten hebben al lang gelezen over wat een banner effectief maakt, hoe je SEO inzet om hoog in de rankings te komen of hoe je een website moet inrichten voor maximaal gebruiksgemak. Studieboeken zijn vaak niet meer dan marketingboeken met een “online smaakje” en daar nemen studenten geen genoegen mee.

‘Om dit boek te realiseren was er niet meer nodig dan het creëren van een online platform en het verdelen van de onderwerpen.’

Het boek is is volgens het crowdsourcing-principe geschreven en aan de hand van het TCEI-model van Compass Online Marketing: met de onderdelen Traffic, Conversion, Excellence en Innovation.

De studenten deden er twee weken over.

De presentaties van de hoofdstukken zijn ook te vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in