Overslaan en naar de inhoud gaan

Sara Lee onderzoekt verkoop divisies

De Amerikaanse producent van consumentengoederen verkoopt mogelijk zijn internationale activiteiten op het gebied van huishoudelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hieronder vallen bekende merken als Zwitsal, Sanex, Biotex en Ambi Pur.

related partner content for mobile comes here

Sara Lee liet maandag weten dat er belangstelling is voor de tak, waarvan het hoofdkantoor in Utrecht is gevestigd. Het concern zegt naar alle strategische opties te kijken, inclusief verkoop.
Sara Lee maakte niet bekend om welke partijen het gaat. In Nederland is het Amerikaanse concern verder bekend van de koffiemerken DE en Kanis & Gunnink en Pickwick-thee.

Concurrent Unilever wilde niet zeggen of het belangstelling heeft geuit. ‘In het algemeen kan ik zeggen dat wij altijd onze ogen openhouden, maar specifiek op dit vlak geven wij geen commentaar’, aldus een woordvoerster.

Met de internationale divisie voor huishoudelijke producten en persoonlijke verzorging behaalt Sara Lee in meer dan 150 landen een totale jaaromzet van 2,3 miljard dollar, omgerekend 1,75 miljard euro. Dit komt neer op ruim 17 procent van de concernomzet.

Bij de tak werken wereldwijd achtduizend mensen, waarvan ruim driehonderd in Nederland. In Utrecht is de afdeling voor marketing en verkoop gevestigd.
Bij Sara Lee is de afgelopen jaren al vaker gereorganiseerd. Daarbij verdwenen ook banen in Nederland. Eind vorig jaar kondigde Sara Lee aan zevenhonderd banen te zullen schrappen in Noord-Amerika en in Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in