Reclamegroep investeert in nieuwe media


Innovatie in de praktijk: Onder de naam Publicis Groupe Media Ventures gaat de Franse-Amerikaanse reclamegroep Publicis investeren in media, vooral in de nieuwe.
Joe Mandese analyseert bij Mediapost de opvallende aanvalsstrategie van Publicis. De groep wil strategische posities innemen in media, vooral in nieuwe media, om haar klanten beter te kunnen faciliteren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPublicis neemt de stap in investeringen met de herstructurering van de mediabureaus binnen de groep, met name Starcom MediaVest en ZenithOptimedia. Tim Hanlon, nieuwe media-gelovige en voorheen de baas van Starcom MediaVest, gaat de nieuwe investeringsgroep leiden.
De uitwerking van dit initiatief is nog niet duidelijk: investeert Publicis straks zelf in media, doet ze dit namens cliënten of wellicht samen met cliënten?
Onlogisch is de stap van Publicis niet: we zien steeds meer vervlechting van media en marketing. Grenzen tussen redactie en reclame is bij een toenemend aantal media niet meer te trekken. Talpa is in ons land het beste voorbeeld van toenemende participatie van sponsors en adverteerders in samen gedragen risico's'.
Hanlon was al lekker bezig met nieuwe media, met onder meer zijn Video Investment Group (VIG) en activiteiten voor digitale televisie onder de naam 'TV 2.0'.
Het lijkt mogelijk dat Publicis juist in breedband interne en in digitale televisie de nieuwe investeringen wil plegen, wellicht ook in (video)weblogs en in kanalen op UMTS die volledig risicodragend door bedrijven worden betaald.
Overigens blijkt uit sites van reclamebureaus nog vaak uit details dat ze internet maar een moeilijk medium vinden. Zo lukte het me in zowel Internet Explorer als in Firefox niet om bij de persberichten van Publicis een bericht op het scherm te krijgen. Na het aanklikken was het direct weg, javascript-foutje.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid