Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamegroep investeert in nieuwe media

Innovatie in de praktijk: Onder de naam Publicis Groupe Media Ventures gaat de Franse-Amerikaanse reclamegroep Publicis investeren in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Innovatie in de praktijk: Onder de naam Publicis Groupe Media Ventures gaat de Franse-Amerikaanse reclamegroep investeren in media, vooral in de nieuwe.

related partner content for mobile comes here

Joe Mandese analyseert de opvallende aanvalsstrategie van Publicis. De groep wil strategische posities innemen in media, vooral in nieuwe media, om haar klanten beter te kunnen faciliteren.

Publicis neemt de stap in investeringen met de herstructurering van de mediabureaus binnen de groep, met name Starcom MediaVest en ZenithOptimedia. Tim Hanlon, nieuwe media-gelovige en voorheen de baas van Starcom MediaVest, gaat de nieuwe investeringsgroep leiden.

De uitwerking van dit initiatief is nog niet duidelijk: investeert Publicis straks zelf in media, doet ze dit namens cliënten of wellicht samen met cliënten?

Onlogisch is de stap van Publicis niet: we zien steeds meer vervlechting van media en marketing. Grenzen tussen redactie en reclame is bij een toenemend aantal media niet meer te trekken. Talpa is in ons land het beste voorbeeld van toenemende participatie van sponsors en adverteerders in samen gedragen risico's'.

Hanlon was al lekker bezig met nieuwe media, met onder meer zijn Video Investment Group (VIG) en activiteiten voor digitale televisie onder de naam 'TV 2.0'.

Het lijkt mogelijk dat Publicis juist in breedband interne en in digitale televisie de nieuwe investeringen wil plegen, wellicht ook in (video)weblogs en in kanalen op UMTS die volledig risicodragend door bedrijven worden betaald.

Overigens blijkt uit sites van reclamebureaus nog vaak uit details dat ze internet maar een moeilijk medium vinden. Zo lukte het me in zowel Internet Explorer als in Firefox niet om bij de een bericht op het scherm te krijgen. Na het aanklikken was het direct weg, javascript-foutje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in