Overslaan en naar de inhoud gaan

Rechtbank stelt Lamzac in gelijk: KAISR moet stoppen met verkoop zitzak

Product en originele design door uitspraak beschermd tegen copycats.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Haagse voorzieningsrechter stelde vorige week vrijdag de jonge ontwerper Marijn Oomen in het gelijk wat betreft het conflict met concurrent KAISR.

related partner content for mobile comes here

De rechtbank heeft bepaald dat de producten van KAISR niet meer verkocht mogen worden, omdat het model te veel lijkt op Oomen’s Lamzac® the Original, een met lucht gevulde zitzak.

Ontwerper Marijn Oomen bedacht het product in 2010 en startte in maart 2016 een samenwerking met Fatboy the Original om de groeiende vraag naar het product samen op te kunnen vangen.

Begin april is een kort geding gestart tegen KAISR, vanwege inbreuk op de geregistreerde modelrechten van de Lamzac® the Original.

De Haagse rechter heeft op 13 mei Lamzac in het gelijk gesteld. Volgens de voorzieningsrechter lijken de met lucht gevulde ligzakken te veel op elkaar. KAISR zal daarom onmiddellijk moeten stoppen met de verkoop van de ligzak.

Marijn Oomen en Fatboy the Original zijn tevreden met de uitspraak en het feit dat het product en originele design beschermd worden tegen copycats.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in