Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank, en nu?

Anderhalf decennium en tientallen miljoenen verspilde euro’s per jaar later moet Rabobank niet achterom kijken, maar vooruit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ok, wielrennen, dat was het dus niet. Rabobank kapt ermee. Zestien miljoen euro per jaar valt binnenkort vrij. Het cynisme rondom Rabobank op twitter bereikt momenteel hoogtepunten (‘krijg ik nu een hogere rente?’), maar de communicatieafdeling kan niet anders dan vooruit kijken. Waar moet je als min of meer beschaafd bankenmerk nu je geld insteken? En met welk doel?

related partner content for mobile comes here

Wielrennen is ooit door Rabobank uitgekozen omdat de top van toen wel van fietsen hield. Later werden daar talloze argumenten aan toegevoegd. Maar sponsoren begint altijd met de liefhebberij van de top.

Ik denk niet dat ik er ver naast zit als bij Rabobank niemand weet hoe het nu verder moet. Hockey? Voetbal? Paardensport? Overal doet Rabobank al iets, maar waar kun en wil je nou écht mee opvallen? Met de ‘basis’ in de sport, de amateurs, of met de zichtbare top, alwaar in welke tak van sport dan ook ellende op de loer ligt. Kijk naar Aegon dat vorig jaar met het zweet op de rug moest toezien hoe een legertje proleten zichzelf liet gaan op bestuursniveau bij Ajax.

Wat is nou én veilig (qua reputatie) én trekt immens veel positieve aandacht? Zeg maar net zo veel als Redbull met Felix Baumgartner.

Mijn voorstel is: Feyenoord. Totdat er een betere suggestie volgt, ga ik er vanuit dat Feyenoord die zestien miljoen voortaan krijgt overgemaakt.

Wat vindt u? Moet Rabobank wederom zwaar inzetten op sponsoring? En zo ja, wat?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in