Overslaan en naar de inhoud gaan

Purple Cowards

Iedere bezoeker van het B2B Marketing Forum, gisteren in de Westergasfabriek, was het er wel over eens. Het was inspirerend. Maar de vraag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedere bezoeker van het B2B Marketing Forum, gisteren in de Westergasfabriek, was het er wel over eens. Het was inspirerend. Maar de vraag is of dat genoeg was. Ik had het genoegen namens Molblog mijn Twitteraccount tijdelijk te mogen misbruiken als push kanaal. Vol verwachting over Seth Godin ging ik er heen, maar eigenlijk vertelde die niet echt veel nieuws. Het was een management summary van zijn volledige oevre, maar overtuigend gebracht, dat wel. Wat mij betreft ging de eer gisteren naar het voorprogramma van Seth.

related partner content for mobile comes here

Wat blijft knagen is wat de bevlogen verhalen van die sprekers uiteindelijk teweeg brengen in de hoofden, maar vooral in de daden van de aanwezigen. Ik was er alleen in de ochtend, maar zag via wat tweets dat het in de middag helaas al weer ging over trucs om de ‘open rate’ van je push mail te verhogen.

Hoeveel van de aanwezigen dachten bij de Sun Power Super All in One Mega Uber Power slide van Gert Koot “Verrek, dat doen wij al jaren zo. Dat ga ik morgen anders doen!”

Hoeveel van de aanwezigen kregen kippenvel en een paar goede ideeen van het bevlogen verhaal van Nicolette Mak van Valid Express en dachten: “Zoiets wil ik en kan ik ook!”

Hoeveel van de aanwezigen, hadden na het verhaal van Martijn Aslander de beslissing genomen vandaag nog hun baan op te zeggen om waarde te gaan creeeren in plaats van winstmaximalisatie na te streven.

Het trieste relaas is dat vandaag een deel van de aanwezigen weer lekker aan de slag gaat om Purple Cows dood te rekenen en Blue Ocean strategieen glimlachend af te wijzen. Want ‘ja’ zeggen is riskant, ‘nee’ zeggen heeft nog nooit iemand de kop gekost.

Seth Godin kan nog honderdduizend keer komen vertellen hoe het niet moet. Duizend boeken schrijven dat JIJ het verschil kunt maken als je leiderschap toont, maar de praktijk is helaas dat onze markt niet wordt geregeerd door Purple Cows, maar door Purple Cowards. Met een hypotheek en een donkersaaie Audi A4, die de buren zo mooi vinden. En angst. Heel veel angst. Om die donkersaaie A4 te verliezen en de hypotheek niet meer te kunnen betalen.

Ik hoop dat een groter deel dan ik verwacht, gisteren heeft geleerd dat ook ZIJ het verschil kunnen maken. Neem het risico, durf op je bek te gaan en accordeer dat bizar wilde plan, dat eergisteren vol overtuiging en volledig onderbouwd door je bureau werd voorgesteld. Als het je lukt, zullen de vruchten zoet zijn! Dat hebben de verschillende cases wel aangetoond.Lukt het niet, dan kun je altijd nog je life hacken. Lever je die A4 in en verkoop je dat huis en ga je waarde creeeren. Ben je meteen verlost van die buren, die je eigenlijk niet mag, maar die je auto wel heel mooi vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in