Overslaan en naar de inhoud gaan

PODCAST Dit is hét Eureka Moment van Mercedes-marketeer Peter Zijlstra

Zijlstra wist de kenmerkende top-down-cultuur bij Mercedes-Benz bij te sturen richting meer pionieren door ruimte te geven.
Het Eureka Moment
Het Eureka Moment
© Peter Zijlstra
Het Eureka Moment
Het Eureka Moment
© Peter Zijlstra

In de podcast Het Eureka Moment vertelt Peter Zijlstra hoofd marketing Mercedes-Benz Benelux hoe het merk altijd is blijven meebewegen met de eisen van de tijd. Ook legt Zijlstra uit hoe hij van Google leerde om fouten maken te omarmen.

related partner content for mobile comes here

Zijlstra werkt al 17 jaar voor Mercedes-Benz en maakte mee hoe hij kon bijdragen aan een omslag in de leiderschapscultuur van het bedrijf. Van een klassieke top-down aanpak naar een managementcultuur waarbij een ‘pioneering spirit’ en ‘empowerment’ centraal staan. Zijlstra: “Dat vind ik in de huidige maatschappij de belangrijkste eigenschappen voor een team om te hebben.”

Hoe die cultuuromslag tot stand kwam? Dat kun je beluisteren in het gesprek tussen Roderick Mirande van Adformatie en Peter Zijlstra van Mercedes-Benz.

Beluister de podcast bij:

Spotify

Apple Podcast

Over de podcast Het Eureka Moment

Het Eureka Moment is een podcast die tot stand komt in een samenwerking tussen Business Insider, Adformatie en CFO.nl. In deze podcast spreken we met topmanagers over hoe zij om zijn gegaan met de grootste uitdagingen binnen hun bedrijf.

Ieder concern staat weleens voor een uitdaging. Een belangrijke klant trekt zich terug, de omzet zakt als een pudding in elkaar of er komt opeens een geduchte concurrent om de hoek kijken. Wat was voor hen hét doorbraakmoment, waarop zij leerden hoe ze hun problemen moesten aanpakken? Wat was kortom hun Eureka-moment?

Meer afleveringen van Het Eureka Moment vind je hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in