Overslaan en naar de inhoud gaan

Oxfam Novib gebruikt online emotiemeter

Oxfam Novib gaat via EEG de gemoedstoestand van de websitebezoekers meten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oxfam Novib heeft het Colours Optimalisatielab ingehuurd om gemoedstoestanden te meten tijdens usability onderzoek met eyetracking.

related partner content for mobile comes here

Via de webshop van Oxfam Novib worden diverse cadeauartikelen verkocht. Door zowel de oogbewegingen als de gemoedstoestand van proefpersonen te meten wanneer ze voor iemand een cadeau kopen in de webshop van Oxfam Novib, moet worden achterhaald welke emotionele reacties van invloed zijn op het online oriëntatie-, beslis- en bestelproces. Het is de bedoeling dat op deze manier de webshop wordt verbeterd, helder en prettig mogelijk overkomt op bezoekers en zo min mogelijk spanning en frustratie geeft.

Proefpersonen dragen een headset met 16 touchpoints die hun hersenactiviteit meet. Op deze manier worden gemoedstoestanden als frustratie, spanning, ontspanning en betrokkenheid gemeten. Daarnaast worden hun oogbeweging middels eyetracking vastgelegd. Door de eyetracking en EEG aan elkaar te koppelen, kan precies worden achterhaald bij welke elementen op een pagina welke gemoedstoestanden optreden. In totaal zullen ruim twintig mensen meedoen aan het onderzoek.

De resultaten van het onderzoek worden in december 2011 verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in