Oxfam Novib gebruikt online emotiemeter
Oxfam Novib heeft het Colours Optimalisatielab ingehuurd om gemoedstoestanden te meten tijdens usability onderzoek met eyetracking.
Via de webshop van Oxfam Novib worden diverse cadeauartikelen verkocht. Door zowel de oogbewegingen als de gemoedstoestand van proefpersonen te meten wanneer ze voor iemand een cadeau kopen in de webshop van Oxfam Novib, moet worden achterhaald welke emotionele reacties van invloed zijn op het online oriëntatie-, beslis- en bestelproces. Het is de bedoeling dat op deze manier de webshop wordt verbeterd, helder en prettig mogelijk overkomt op bezoekers en zo min mogelijk spanning en frustratie geeft.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaProefpersonen dragen een headset met 16 touchpoints die hun hersenactiviteit meet. Op deze manier worden gemoedstoestanden als frustratie, spanning, ontspanning en betrokkenheid gemeten. Daarnaast worden hun oogbeweging middels eyetracking vastgelegd. Door de eyetracking en EEG aan elkaar te koppelen, kan precies worden achterhaald bij welke elementen op een pagina welke gemoedstoestanden optreden. In totaal zullen ruim twintig mensen meedoen aan het onderzoek.
De resultaten van het onderzoek worden in december 2011 verwacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid