Overslaan en naar de inhoud gaan

Oud-topman ING: sport moet kansen benutten

De sport heeft voldoende kansen ook in deze economisch moeilijke tijden het bedrijfsleven voor zich te winnen. Dat zei zaterdag voormalig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is, betoogde Kist, niet meer hetzelfde als in de - florissante- jaren negentig. "Door allerlei affaires is het aanzien van het bedrijfsleven sterk verminderd. Ik betreur dat, er zijn namelijk tal van fatsoenlijke bedrijven, maar het is een feit. Die bedrijven willen er alles aan doen hun imago op te poetsen. Dat kan via de sport."

related partner content for mobile comes here

Kist, met zijn (voormalig) bedrijf al zo'n dertig jaar actief in sportsponsoring, gaf voorbeelden. "In alle directiekamers wordt momenteel nagedacht over de vraag hoe men iets voor de samenleving kan betekenen.Bij bedrijven als Ahold en Shell, die door omstandigheden fors aan aanzien hebben ingeboet, geldt dat waarschijnlijk bovengemiddeld. De sport moet daarmee creatief omgaan. Hoe kunnen we elkaar vinden? Mogelijkheden voldoende, lijkt mij zo."

Vanzelf gaat dat niet, zei Kist. "Het bedrijfsleven heeft natuurlijk tal van opties. Sport is er een van, maar men kan ook geld steken in cultuur of de gezondheid. Er is in dat opzicht een competitie gaande. De sport heeft daarbij veel voordelen, maar moet daarvan wel profiteren. Tal van grote Nederlandse sportbonden zitten momenteel zonder hoofdsponsor. Dat is betreurenswaardig. Ik denk echter dat het aan de bonden zelf is daar iets aan te doen. Denk er bijvoorbeeld aan wat je voor een bedrijf kunt betekenen. De tijd dat er alleen maar een bedrag werd overgemaakt ligt achter ons." (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in