Oud-topman ING: sport moet kansen benutten


Het is, betoogde Kist, niet meer hetzelfde als in de - florissante- jaren negentig. "Door allerlei affaires is het aanzien van het bedrijfsleven sterk verminderd. Ik betreur dat, er zijn namelijk tal van fatsoenlijke bedrijven, maar het is een feit. Die bedrijven willen er alles aan doen hun imago op te poetsen. Dat kan via de sport."
Kist, met zijn (voormalig) bedrijf al zo'n dertig jaar actief in sportsponsoring, gaf voorbeelden. "In alle directiekamers wordt momenteel nagedacht over de vraag hoe men iets voor de samenleving kan betekenen.Bij bedrijven als Ahold en Shell, die door omstandigheden fors aan aanzien hebben ingeboet, geldt dat waarschijnlijk bovengemiddeld. De sport moet daarmee creatief omgaan. Hoe kunnen we elkaar vinden? Mogelijkheden voldoende, lijkt mij zo."
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVanzelf gaat dat niet, zei Kist. "Het bedrijfsleven heeft natuurlijk tal van opties. Sport is er een van, maar men kan ook geld steken in cultuur of de gezondheid. Er is in dat opzicht een competitie gaande. De sport heeft daarbij veel voordelen, maar moet daarvan wel profiteren. Tal van grote Nederlandse sportbonden zitten momenteel zonder hoofdsponsor. Dat is betreurenswaardig. Ik denk echter dat het aan de bonden zelf is daar iets aan te doen. Denk er bijvoorbeeld aan wat je voor een bedrijf kunt betekenen. De tijd dat er alleen maar een bedrag werd overgemaakt ligt achter ons." (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid