Overslaan en naar de inhoud gaan

ORN stoot 538 van nummer 1 positie

538 verliest fors ten opzichte van vorig jaar, ORN blijft gelijk en voert de radio luistercijferlijst aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lange tijd voerde 538 de lijst aan, maar in de nieuwste rapportage van NLO/Intomart GfK oktober-november 2012 (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur), zakt de zender onder het marktaandeel van nummer twee, Omroep Reclame Nederland (ORN). 538 verliest 1,6 procent ten opzichte van vorig jaar en zakt van 12,3 naar 10,7 procent. ORN blijft op 11,0 procent marktaandeel en is daarmee de grootste.

related partner content for mobile comes here

Een andere grote verschuiving is zichtbaar bij Sky Radio. Dat groeit met 1,7 procent in marktaandeel ten opzichte van vorig jaar. Het staat op de derde plaats in de ranglijst met een marktaandeel van 9,7 procent. Daarmee is het Radio 3FM, dat op de derde plaats stond, voorbijgestreefd.

Andere opvallende stijgers:
Radio 1 stijgt met 0,6 procent naar 7,7 procent marktaandeel
Q Music stijgt met 0,6 procent naar 7,6 procent marktaandeel
Radio Veronico stijgt met 0,4 procent naar 6,1 procent marktaandeel

Opvallende dalers:
Slam!FM daalt met 0,5 procent naar 2,0 procent marktaandeel
Radio 5 daalt met 0,4 procent naar 2,8 procent marktaandeel

Klik op onderstaande tabel om te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in