Oplage AD daalt flink


Dat blijkt uit de nieuwe oplagecijfers van HOI, instituut voor media auditing. Er moet wel bij aangetekend worden dat de AD-cijfers uit 2005 slechts één maand betreffen. In september 2005 kwam de fusie tot stand met zeven regionale kranten die uitmondde in het nieuwe AD. Daardoor telt alleen de maand september mee met het derde kwartaal 2005.
De Telegraaf zag de oplage dalen van 76.5210 naar 73.5088 en ook de Volkskrant moest terug: van 288.781 naar 278.922 stuks. NRC Handelsblad zag de oplage eveneens dalen: van 242.463 naar 229.833.
Beter doet dagblad Trouw het. Sinds enige tijd stijgt de oplage en ook nu is die tendens waar te nemen: van 104.222 naar 104.935. Snelste groeier blijft Metro dat van 373.935 exemplaren naar 431.134 stijgt. Ook Spits groeit, maar dan minder hard: van 317.199 naar 352.532 stuks.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid