Overslaan en naar de inhoud gaan

Online onderzoek blijft groeien

Online onderzoek zit al jaren in de lift. Niet alleen vanwege de voordelen van online (goedkoop, snel) maar ook door dalende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de meest recente onderzoeken onder onderzoekers (het 'Research Industry Trends 2006 Report', onder 600 respondenten) wijst uit dat meer dan de helft van de respondenten online onderzoek inmiddels beschouwt als belangrijkste bron voor het aanboren van data.

related partner content for mobile comes here

Dat zien we terug in de cijfers: werd er in 2000 nog 253 miljoen dollar uitgegeven aan online research, in 2006 is dat naar schatting 1,3 miljard dollar. Bijna een vervijfvoudiging. Wat hieraan heeft bijgedragen zijn de toenemende penetratie van internet (twee op de drie Amerikanen heeft nu een internetaansluiting) en de almaar dalende responsecijfers op conventionele kwantitatieve onderzoekstechnieken, zoals telefonisch marktonderzoek.

Twijfel aan kwaliteit
De motieven vanuit opdrachtgevers om online onderzoek te doen, zijn met name het kostenaspect, de snelheid en de mogelijkheden om interactief met respondenten te communiceren. En de kwaliteit? Sommigen twijfelen daaraan, maar anderen wijzen op de objectiviteit die internet met zich mee zou brengen: vanuit de eigen huiskamer of het eigen kantoor reageert een respondent veel eerlijker.

Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in