Online onderzoek blijft groeien


Een van de meest recente onderzoeken onder onderzoekers (het 'Research Industry Trends 2006 Report', onder 600 respondenten) wijst uit dat meer dan de helft van de respondenten online onderzoek inmiddels beschouwt als belangrijkste bron voor het aanboren van data.
Dat zien we terug in de cijfers: werd er in 2000 nog 253 miljoen dollar uitgegeven aan online research, in 2006 is dat naar schatting 1,3 miljard dollar. Bijna een vervijfvoudiging. Wat hieraan heeft bijgedragen zijn de toenemende penetratie van internet (twee op de drie Amerikanen heeft nu een internetaansluiting) en de almaar dalende responsecijfers op conventionele kwantitatieve onderzoekstechnieken, zoals telefonisch marktonderzoek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Twijfel aan kwaliteit
De motieven vanuit opdrachtgevers om online onderzoek te doen, zijn met name het kostenaspect, de snelheid en de mogelijkheden om interactief met respondenten te communiceren. En de kwaliteit? Sommigen twijfelen daaraan, maar anderen wijzen op de objectiviteit die internet met zich mee zou brengen: vanuit de eigen huiskamer of het eigen kantoor reageert een respondent veel eerlijker.
Bron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid