Achmea’s Oppepper is misleidend
Achmea is door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt voor de misleidende aanwezigheid van de Oppepper-viral op Hyves.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Achmea heeft volgens de RCC niet duidelijk gemaakt dat het hier om reclame-uitingen gaat.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De Oppepper (een druk blauw mannetje) kan als icoon op vriendenpagina’s van Hyves worden geplaatst, via een oppeplinkje.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDeze beide uitingen zijn in strijd met artikel 10 van de Nederlandse Reclame Code. De RCC beveelt Achmea aan ‘om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.’
Deze uitspraak kan verstrekkende gevolgen hebben voor de inzet van virale uitingen op (vrienden)sites als Hyves en MySpace.
Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid