Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Online kranten moeten toegangsprijzen vragen’

Dagbladen zouden toegangsprijzen op internet moeten vragen. Zo kunnen ze sneller uit de kosten komen, zegt een aantal deskundigen. Nu…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PCM trok vorige week de stekker uit de interactieve dochter PIM. De verwachting is dat De Telegraaf op korte termijn ook met bezuinigingsmaatregelen komt. Internetgoeroe en investeerder Vincent Everts noemt de dagbladen onhandig. “Ze hebben niet nagedacht over hun investeringen. The Wall Street Journal heeft een betaalde site en het blad Business Week geeft abonnees veel extra's op de site. Ik denk dat Nederlandse uitgevers ook naar zo'n soort model zouden moeten kijken.'

related partner content for mobile comes here

Everts gelooft in kranten op internet. “De titels zijn een sterk merk. Met betaalde toegang kunnen ze abonnees werven die de tijd niet nemen om een papieren krant te lezen.' Ook Annemijn Fokkelman, analist bij ING Barings, denkt dat uitgeverijen naar abonnementsvormen op internet moeten kijken. Zij zou het niet handig vinden als De Telegraaf zou stoppen met internet. “Dan zijn de investeringen weg. Het is wel duidelijk dat het Telegraafconcern naar de kosten moet kijken. Ik verwacht dat er binnenkort mededelingen over worden gedaan. Over een week houdt de krant voor het eerst een bijeenkomst met analisten. Het zou me niet verbazen als er dan dieper op wordt ingegaan” (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in