Internet geen massamarketing-medium


In het midden- en kleinbedrijf wordt steeds vaker gebruik van marketingmethoden via internet. Het gaat dan vooral om kleine, herkenbare doelgroepen en lokale activiteiten. Globalisering en massamarketing zijn online echt passé; marketeers moeten het zoeken in de specifieke communities van de ‘global village’.
Jupiter Media Reserach vindt overigens dat Europese merken zich niet genoeg bezig houden met online marketing. Het deed onderzoek onder adverteerders en daaruit bleek dat 40 procent geen plannen klaar heeft om actief te worden op het web. Bovendien geeft 42 procent niet meer dan één procent van het budget online uit. Ook Jupiter concludeert dat ondernemingen internet moeten gebruiken voor het bereiken van specifieke doelgroepen, en niet als massamedium.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: Tijdschrift voor Multimedia<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid