Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet geen massamarketing-medium

Online marketing is uitstekend geschikt voor het bereiken van kleine doelgroepen, maar voor het informeren van de massa lijkt het minder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het midden- en kleinbedrijf wordt steeds vaker gebruik van marketingmethoden via internet. Het gaat dan vooral om kleine, herkenbare doelgroepen en lokale activiteiten. Globalisering en massamarketing zijn online echt passé; marketeers moeten het zoeken in de specifieke communities van de ‘global village’.

related partner content for mobile comes here

Jupiter Media Reserach vindt overigens dat Europese merken zich niet genoeg bezig houden met online marketing. Het deed onderzoek onder adverteerders en daaruit bleek dat 40 procent geen plannen klaar heeft om actief te worden op het web. Bovendien geeft 42 procent niet meer dan één procent van het budget online uit. Ook Jupiter concludeert dat ondernemingen internet moeten gebruiken voor het bereiken van specifieke doelgroepen, en niet als massamedium.

< SIZE=1>Bron: Tijdschrift voor Multimedia<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in