Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek onder marketingstudenten: 'Grote aankopen liever niet via internet'

Onder de deelnemers van de Nationale Marketing Strijd (die volgende week dinsdag plaatsvindt) is een onderzoek gehouden naar hun beleving…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de deelnemers van de (die volgende week dinsdag plaatsvindt) is een onderzoek gehouden naar hun beleving van de service van gewone en internetwinkels.

related partner content for mobile comes here

De uitkomsten zijn aardig, want deze groep respondenten (in totaal 178) zijn lid van de marketingassociaties van de Nederlandse universiteiten en dus de marketeers van de naaste toekomst.

Het thema van de dag is 'Smiling Sells' en dat leidde tot de volgende vragen en uitkomsten:

Als ik iets op internet koop, bekijk ik het product eerst in de winkel.

Mee eens: 11,8 procent
Gedeeltelijk mee eens: 29,8 procent.
Gedeeltelijk oneens: 20,8
Oneens: 15,2

Wanneer ik via internet producten koop, heb ik minder vertrouwen in een goede afhandeling van klachten dan wanneer ik iets koop in de winkel.

Mee eens: 27 procent
Gedeeltelijk mee eens: 42,1 procent.
Gedeeltelijk oneens: 10,7
Oneens: 11,2

Grote aankopen koop ik liever in de winkel dan op internet.

Mee eens: 48,3 procent
Gedeeltelijk mee eens: 24,2
Gedeeltelijk oneens: 8,4
Oneens: 9,0

Door goede ervaringen met klachtenafhandeling kom ik sneller terug naar die winkel

Mee eens: 66,9 procent
Gedeeltelijk mee eens: 26,4 procent
Gedeeltelijk oneens: 0,6
Oneens: 0,6

Wanneer ik mijn dagelijkse boodschappen zelf kan scannen en afrekenen, zonder tussenkomst van een cassiere, ervaar ik dit als een betere service.

Mee eens: 11,2 procent
Gedeeltelijk mee eens: 18 procent
Gedeeltelijk oneens: 24,7 procent
Oneens: 21,9 procent

Als ik mijn dagelijkse boodschappen doe, ga ik voornamelijk af op prijs en niet op kwaliteit

Mee eens: 5,6 procent
Gedeeltelijk mee eens: 33,1 procent
Gedeeltelijk oneens: 28,1 procent
Oneens: 14,6 procent

Er werden ook nog wat merken voorgelegd aan de studenten en hoewel er veel voorspelbaar is (ze vinden AH beter bij zichzelf passen dan Aldi, H&M is veel populairder dan Wehkamp) zorgt het antwoord op de vraag welke bank het best bij hen past toch voor een verrassing.

Postbank scoort 39,9 procent, maar de Rabobank komt op 57,3 procent.

Jammer is dat ze niet gevraagd hebben welk biermerk het populairst is....Heineken is namelijk de grote sponsor van het evenement.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in