Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike en FC Barcelona vieren 20 jaar durende samenwerking

Wieden+Kennedy Amsterdam betrekt Johan Cruijff en Lieke Martens in korte film.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Sportmerk Nike viert het partnerschap met voetbalclub FC Barcelona dat al twee decennia voortduurt met een spot van negentig seconden. De regie was in handen van de Oscarwinnende regisseur Wally Pfister. Het bureau achter de film ‘Nike Football Presents: The Ball Makes Us More. Feat. F.C. Barcelona’ is Wieden+Kennedy Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

De film probeert weer te geven hoe het voetbalteam het vermogen heeft Catalanen door de hele stad met elkaar te verbinden. De campagne wordt begeleid door een voice-over van de acteur Carles Francino, geboren in Barcelona. In de video zijn vele sterspelers van het Catalaanse team te zien, zoals Andrés Iniesta, Philippe Coutinho, Gerard Piqué en Sergio Busquets.

Er zijn ook flitsen te zien van voormalig stervoetballers als Carles Puyol, Ronaldinho, Pep Guardiola en zelfs Johan Cruijff. Ook Lieke Martens mag opdraven in de film.

De video heeft ook een Catalaans karakter door de fans die een rol hebben gekregen, zoals Carles Tarrida, die de eerste wedstrijd in het stadion Camp Nou meemaakte in het jaar 1957.

Ook skateboarder Pedro Attenborough en BMX’er Malcom de Blas, beiden Catalaans, hebben een rol gekregen. De muziek is van origine van de Catalaanse percussionist Kaboom en Rosalía. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in