Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe tv-spot is niet spannend, leuk of opvallend, maar wel typisch Klaverblad'

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de reclame '' van Klaverblad Verzekeringen meldt een trotse medewerkster dat bijna heel Nederland het merk inmiddels kent. Daar is de directie blij mee, maar dan doet de medewerkster een suggestie die in minder goede aarde valt. Het is de tiende commercial waarmee Klaverblad zijn mentaliteit uitdraagt: als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder.

related partner content for mobile comes here

De reclame is gemaakt door bureau BVH Identity Driven Thinking.

Niet opvallend, wel typisch

Uit onderzoek van bureau MeMo² blijkt dat die uitspraak in dit geval niet helemaal klopt. De onderzoekers lieten de reclame zien aan een representatieve onderzoeksgroep. Daaruit blijkt dat de gemiddelde Nederlander de commercial niet spannend (14%), leuk (38%) of opvallend (55%) vindt, maar dat hij de reclame wel ziet als 'typisch Klaverblad Verzekeringen'.

Reacties

'Oh ja, die reclame weer', zegt één van de respondenten. 'Op zich is het een goede commercial, ik zou hem leuk vinden als het niet de zoveelste was.'

Een ander vindt de herhaling juist positief: 'Ze weten altijd op een ludieke manier duidelijk te maken dat de klant centraal staat. Een verzekeraar die "gewoon normaal" is, dat komt goed op me over.'

Onderscheidend

'Bijzonder is de commercial volgens Nederlanders niet, maar onderscheidend is hij wel', zegt Max de Jong van MeMo². 'Deze tiende commercial springt er niet echt uit, maar daarom past hij misschien juist zo goed bij het merk.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in