Overslaan en naar de inhoud gaan

Antoinette Hoes (MWG Mediacongres): 'Data-gedreven personalisatie is niet de duivel'

Vijf sprekers tijdens het MWG Mediacongres - komende donderdag in Amsterdam - leggen uit wat het thema A different perspective voor ze…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het MWG congresthema is A different perspective. Is jouw eigen perspectief (rond de marketingcommunicatiebranche) de afgelopen tijd veranderd?
Wat we al een tijd lang zien gebeuren is dat ‘merk’ eindelijk ook in het digitale domein serieus wordt genomen. Te lang voelde digitaal als &;below the line&;, voornamelijk gericht op conversie en activatie, of op een technologische innovatie. In een geïntegreerde ‘altijd aan’ multichannel wereld is het van levensbelang dat het merk overal tot uitdrukking komt. Het verschil duidelijk weet te maken.

related partner content for mobile comes here

Als 50 tot 95 procent van de contacten die mensen met je merk hebben zich in het digitale domein kunnen afspelen, moeten merken en bureaus zich meer - en meer ten diepste - afvragen hoe je positionering en merkwaarden ook hier tot leven komen. Dat betekent dat concreet dat je de app, of online salesfunnel, of social media aanwezigheid, et cetera, anders moet gaan inrichten. Hoe ga je waarde toevoegen die je merkwaarde tot leven brengt? 

En ja, we willen nog steeds conversie, meetbare roi, maar we willen ook dat datgene waar een merk ons mee aanspreekt en prikkelt tot leven komt in het digitale domein. Nu online steeds meer het domein van visuals en video wordt, is er ook steeds meer ruimte om verhalen te vertellen die mensen raken op een manier die ze kennen: geluid en bewegend beeld. (Ooit iemand horen zeggen dat ‘ie zo’n fantastische sales-funnel heeft doorlopen?)

Wat is/wordt volgens jou de grootste ontwikkeling in de branche de komende jaren?
Op het gevaar af een one-issue woman te worden: ons vak moet en zal de komende jaren diverser worden. Een diverse samenstelling op de werkvloer, diverser werk met niet altijd dezelfde stereotyperingen. 
 
Wat is de boodschap die je tijdens MWG Congres over wilt brengen?
Data-gedreven personalisatie is niet de duivel die je privacy verkwanselt en je geduld mateloos op de proef stelt. Als we eindelijk eens echt slim leren omgaan met data - dus geen big data meer, maar smart data – dan kan het een einde maken aan de eindeloze stroom niet relevante commerciële boodschappen.  

Antoinette Hoes is de energieke stuurvrouw van Wunderman Amsterdam, een bureau dat zich positioneert als ‘creatively driven, data inspired’. Ze is gepassioneerd door data en technologie te gebruiken om effectief te kunnen communiceren. Daarvoor liet zij zelfs recent een chip implanteren! Vanwege haar brede kennis op het gebied van merk, digitale- en creatieve strategie maakte zij deel uit van diverse (inter)nationale vakjury’s en stond als spreker op vele podia zoals Cannes Lions en dmexco.

Meer informatie over het MWG Mediacongres en voor kaarten 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in