Overslaan en naar de inhoud gaan

Marloes Schenk (MWG Mediacongres): 'Je kan een merkcommunity bouwen zonder media-investering'

Vijf sprekers tijdens het MWG Mediacongres - komende donderdag in Amsterdam - leggen uit wat het thema A different perspective voor ze…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het MWG congresthema is A different perspective. Is jouw eigen perspectief (rond de marketingcommunicatiebranche) de afgelopen tijd veranderd?
Mijn perspectief op de marketingcommunicatiebranche is niet zozeer veranderd, wel sterker geworden. Mijn achtergrond is heel divers, in mijn eerste baan was ik registeraccountant bij KPMG en vervolgens commercial controller bij Etos. De enige visie die ik op marketingcommunicatie had destijds, was dat het veel geld kostte. Nu ik sinds zeven jaar werk als brandmanager voor verschillende merken, zie ik de andere kant van marketingcommunicatie, namelijk de communities die we ermee kunt bouwen. Wat niet is veranderd is: er wordt veel te veel geld uitgegeven aan marketingcommunicatie, terwijl het volgens mij veel effectiever kan. Ik heb altijd voor ‘organisch’ groeiende merken gewerkt en weet dat je een merk kunt bouwen én een community voor je product, zonder ervoor te betalen.&;

related partner content for mobile comes here

Wat is/wordt volgens jou de grootste ontwikkeling in de branche de komende jaren?
&;We zien nu dat de jonge generatie ‘onderdeel’ wil zijn van je product/bedrijf/events. Die generatie neemt niet zomaar dingen aan die in een reclame gezegd worden. Zij willen van de ‘influencers’ in hun community horen welke producten goed zijn en waarom. Daarnaast willen ze meedenken en veranderingen teweeg kunnen brengen. De invloed die ze kunnen uitoefenen is heel belangrijk voor de connectie met je klant.&;

Wat is de boodschap die je tijdens MWG Mediacongres over wilt brengen?
&;Door samen te werken met je community en je te begeven op de plekken waar zij zich begeven, kun je een heel sterke community bouwen die je merk voor je kan laten groeien. Daarmee kun je het snelst groeiende make-upmerk in de wereld worden, zonder 1 euro te investeren in media.&;

Marloes Schenk is brandmanager van NYX Cosmetics. Dat merk is groot gemaakt door internetfans, maar het merk verovert nu ook de winkelstraat. In november opende de eerste Nederlandse fysieke winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. Fans maakten online een hit van het in 1999 opgerichte merk. Het merk haakt in op marktontwikkelingen waarbij kopers van make-up meer geld op internet en in gespecialiseerde make-upwinkels besteden. Het snel groeiende NYX Cosmetics is in 2013 gekocht door het Franse L’Oréal. Marloes vertelt hoe NYX Cosmetics succesvol is geworden zonder dat zij gebruik hebben gemaakt van reguliere advertising.

Meer informatie over het MWG Mediacongres en voor kaarten .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in