Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo maak je interessante prerolls: 3 voorbeelden van Geico

Amerikaanse verzekeraar experimenteert met online commercials (en won een Grand Prix)
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De meeste prerolls wil je als kijker zo snel mogelijk overslaan. De korte reclames vóór het begin van een online filmpje zijn al tijden onderwerp van discussie: ze zijn en . De Amerikaanse verzekeraar Geico probeert een manier te vinden waarop deze commercials wél werken. De makers wonnen een Grand Prix met &;Unskippable&;, maakten het vervolg &;Fast Forward&; en presenteren nu met &;Crushed&;.

related partner content for mobile comes here

Ingedikt

In de nieuwste reeks &;Crushed&; worden spotjes letterlijk ‘ingedikt’. Bureau The Martin Agency en regisseur Terri Timely (productiemaatschappij Park Pictures) maakten een paar spotjes met verschillende scenario’s. In ieder filmpje wordt de set platgedrukt door een muur die van links naar rechts beweegt.

Andere scenario&;s: een  en een .

Grand Prix voor Unskippable

Timely en The Martin Agency maakten eerder de preroll-serie ‘Unskippable’ voor Geico. In deze video’s stopt de scène binnen een paar seconden. Een voice-over zegt: ‘je kunt deze advertentie niet overslaan, want hij is afgelopen.’

Er zijn verschillende scènes, bijvoorbeeld in een lift, bij een barbecue of tijdens een familiediner. Met  &;Family&; (de eerste video in de verzameling hieronder) wonnen de makers een Grand Prix in Cannes.

Doorspoelen

Het vervolg op Unskippable is ‘Fast Forward’, ook gemaakt door The Martin Agency. Nick Ball van Furlined was de regisseur. Een paar seconden nadat het filmpje begint, spoelt hij door naar een bizar einde. In een filmpje zie je bijvoorbeeld twee wandelaars langs een klif lopen. Vervolgens zie je het Geico-logo en hoor je ‘Nu spoelen we vooruit naar het einde van deze advertentie, zodat je sneller naar je video kunt kijken’. Een gigantische vogel heeft de wandelaars opgepikt en een van de mannen speelt op een saxofoon.

Andere scenario&;s: , en . Ieder filmpje heeft een onverwacht einde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in